A/B testovanie produktových reklám

A/B testovanie sa používa na meranie výkonnosti rôznych variant rovnakej premennej. Pri mailingových kampaniach sa zvykne nazývať aj Split test.

V marketingu sa často používa landing page (keď zákazník klikne na reklamu, tak sa mu zobrazí daná stránka), pri emailovom marketingu a tiež samotných reklamách.

Pri A/B testovaní sa sleduje správanie používateľov a to, ako dokončia stanovené ciele. Následne sa porovnávajú a vyhodnocujú jednotlivé varianty.

Pri “landing page” sa môžu porovnávať varianty s rôznymi tlačidlami, textom alebo obrázkami.

Pri A/B testovaní textových produktových kampaní sa to oplatí hlavne pri väčších kampaniach, avšak minimálna doba testovania by mala byť aspoň 2 týždne kvôli čo najväčšej presnosti výsledkov.

Čo vlastne je A/B testovanie?

Je to metóda a jej cieľom je zvýšiť počet konverzií a to pomocou zmien na stránke. Určíme si dva varianty, ktoré budeme testovať. Variant A (pôvodný) sa zobrazuje prvej polovici užívateľov a variant B (nový) zas druhej polovici užívateľov. Ten variant, ktorý bude mať viac konverzií, vyhráva.

Ako vytvoriť A/B testovanie?

Pre koho je A/B testovanie určené?

Je určené pre všetky weby/ eshopy/ príspevky na sociálnych sieťach. Každý má nejaký cieľ, ktorý sa inak nazýva konverzia a tú by návštevníci mali dosiahnuť.

  • Eshopy chcú predávať viac
  • Firmy, ktoré ponúkajú služby, chcú viac vyplnených formulárov
  • Webové služby chcú viac používateľov, ktorí budú registrovaní
  • Spravodajské portály, blogy alebo príspevky na sociálnych sieťach chcú mať viac kliknutí alebo zdieľaní

Ako funguje A/B testovanie produktových kampaní?

A/B testovanie bolo odskúšané s klientom eXXpozed.de, ktorý sa zameriava na predaj športového oblečenia. A/B test prebiehal na kampaniach pre značku Fjällräven, kde boli na testovanie pripravené dva varianty kampaní.

Kampaň A

V kampani A bola využitá tvorba dlhších kľúčových slov (Product type + Brand + Model) s využitím zhôd Exact a BroadModifier.

Kampaň B

V kampani B bolo testované dosahovanie výsledkov pre kratšie kľúčové slová (Brand + Model) s využitím zhôd Exact a Phrase.

Výsledky:

Kampaň A

vysledky_klientov_kampaň_A

Kampaň B

vysledky_klientov_kampaň_B

Postup pri A/B testovaní textových reklám

Metóda je jednoduchá:

  • Vytvoriť 2 varianty produktových kampaní pre skupiny produktov
  • Sledovanie oboch variánt
  • Vyhodnotenie výsledkov a porovnanie

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku