A/B testovanie produktových reklám
A/B testovanie sa používa na meranie výkonnosti rôznych variant rovnakej premennej. Pri mailingových kampaniach sa zvykne nazývať aj Split test.
V marketingu sa často používa landing page (keď zákazník klikne na reklamu, tak sa mu zobrazí daná stránka), pri emailovom marketingu a tiež samotných reklamách.
Pri A/B testovaní sa sleduje správanie používateľov a to, ako dokončia stanovené ciele. Následne sa porovnávajú a vyhodnocujú jednotlivé varianty.
Pri “landing page” sa môžu porovnávať varianty s rôznymi tlačidlami, textom alebo obrázkami.


Pri A/B testovaní textových produktových kampaní sa to oplatí hlavne pri väčších kampaniach, avšak minimálna doba testovania by mala byť aspoň 2 týždne kvôli čo najväčšej presnosti výsledkov.


Čo vlastne je A/B testovanie?
Je to metóda a jej cieľom je zvýšiť počet konverzií a to pomocou zmien na stránke. Určíme si dva varianty, ktoré budeme testovať. Variant A (pôvodný) sa zobrazuje prvej polovici užívateľov a variant B (nový) zas druhej polovici užívateľov. Ten variant, ktorý bude mať viac konverzií, vyhráva.


Ako vytvoriť A/B testovanie?


Pre koho je A/B testovanie určené?
Je určené pre všetky weby/ eshopy/ príspevky na sociálnych sieťach. Každý má nejaký cieľ, ktorý sa inak nazýva konverzia a tú by návštevníci mali dosiahnuť.
- Eshopy chcú predávať viac
- Firmy, ktoré ponúkajú služby, chcú viac vyplnených formulárov
- Webové služby chcú viac používateľov, ktorí budú registrovaní
- Spravodajské portály, blogy alebo príspevky na sociálnych sieťach chcú mať viac kliknutí alebo zdieľaní
Ako funguje A/B testovanie produktových kampaní?
A/B testovanie bolo odskúšané s klientom eXXpozed.de, ktorý sa zameriava na predaj športového oblečenia. A/B test prebiehal na kampaniach pre značku Fjällräven, kde boli na testovanie pripravené dva varianty kampaní.
Kampaň A
V kampani A bola využitá tvorba dlhších kľúčových slov (Product type + Brand + Model) s využitím zhôd Exact a BroadModifier.
Kampaň B
V kampani B bolo testované dosahovanie výsledkov pre kratšie kľúčové slová (Brand + Model) s využitím zhôd Exact a Phrase.
Výsledky:
Kampaň A


Kampaň B


Postup pri A/B testovaní textových reklám
Metóda je jednoduchá:
- Vytvoriť 2 varianty produktových kampaní pre skupiny produktov
- Sledovanie oboch variánt
- Vyhodnotenie výsledkov a porovnanie
Rezervujte si
20 minutový hovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.
NAPLÁNUJTE SI DEMO
