API / Application Programming Interface
Vysvetlenie API
API, čiže rozhranie na programovanie aplikácií alebo aplikačné programové rozhranie sú vlastne všetky aktivity, ktoré pomáhajú pri vytváraní softvérových aplikácií. Takisto sú určené aj na komunikáciu medzi programami a vzájomné prepojenie dvoch aplikácií slúžiace na spoluprácu. Pomocou rozhrania API dokážu vývojári znižovať fragmentáciu na internete a zlepšovať navigáciu v systéme prepojených webov alebo mobilných aplikácií.
Dôležitosť API
- API umožňuje vývojárom ľahko pridávať nové funkcie do aplikácií.
- API pomáha spoločnosti expandovať. Tým, že externým vývojárom poskytneme obmedzený prístup k interným nástrojom, môžu tvorcovia API zvýšiť dosah softvéru i značky.
- API pomáha spájať ekonomiku internetu v mene používateľov. Užívatelia podporujú online správanie, napríklad aj mapovacie údaje v aplikáciach elektronického obchodu vyžadujú API rozhranie. Vďaka tomuto sa API stal nevyhnutným pre užívateľov.
Využitie v praxi
- Video z YouTube
- Google Maps
- Facebook Canvas API – využíva sa na propagačné aktivity pre reklamy na Facebooku
- Google Ads – API v GA pomáha či už pri generovaní kľúčových slov, prehľadov a iných štatistík. Umožňuje používateľom vyvíjať funkcie na to, aby účet v Google Ads dokázali spravovať
- MailChimp – rozhranie MailChimp API umožňuje vývojárom experimentovať v rámci prepojenia MailChimpu, ktorý slúži na tvorbu e-mailových kampaní.
Použitie API Google Ads
Konkrétne API služby Google Ads je určené pre vývojárov zastupujúcich zdatných inzerentov, kde môžeme zaradiť reklamné a marketingové agentúry, pracovníkov v agentúrach, odborníci pôsobiaci v online marketingu, freelanceri, ktorí majú na starosti správu a optimalizáciu kampaní klientských GA účtov.
Prácu s GA API si môžu dovoliť len inzerenti vysokých technických zručností alebo s pracovníkmi softvérových vývojárov. Toto rozhranie je naozaj flexibilné a funkčné, prispôsobí sa vaším potrebám.
Ako použiť GA API?
Pomocou API môžeme automaticky generovať kľúčové slová, reklamný text a iné vlastné prehľady, ako aj integrovať údaje služby GA so systémom inventára s hlavným cieľom spravovať kampane. API je flexibilné aj v tom, že si môžete vybrať vlastný jazyk programovania ako napríklad: Java, PHP, Python, .NET, PERL, Ruby. Je neobmedzené aj v možnosti vyvíjať ďalšie aplikácie na zjednodušenie správy účtov.
Ak chcete začať využívať rozhranie API vo vašom účte Google Ads, stačí sa zaregistrovať ako vývojár a zadať číslo vášho Google Ads účtu. Následne získate prístup k stránke API centrum GA, kde si viete nastaviť rozpočet a tokeny. Špecifický token je kombinácia písmen, čísel a znakov, podľa ktorých môžete komunikovať so serverom GA ako aj s účtami svojich klientov.
Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston
Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!
Prejdi na domovskú stránku