Atribučné modely

Keď inzerujete na Google, merať konverzie je dobrý nápad. Takto viete určit, ako je vaša reklama úspešná. Koľko produktov ste predali, koľko ľudí sa prihlásilo na odber noviniek alebo koľko ľudí vyplnilo online dotazník. Všetko toto a mnoho viac môžete odmerať.

But when you have multiple ads and keywords and one person sees them and clicks on them more than once, how do you divide credits for conversion?

Pomôže vám s tým atribučné modely. Existuje šesť rôznych modelov, ktoré vám s pomôžu pri správnom vyhodnocovaní kampaní.

atribucne modely

Rôzne atribučné modely

Každý zo šiestich atribučných modelov je v niečom jedinečný.

  • Prvé kliknutie
    Tento atribút dá všetky zásluhy reklame, na ktorú sa kliklo ako na prvú na ceste za konverziou. To znamená, že niekto klikol na reklamu A v Google Vyhľadávaní, následne klikli na remarketingovú kampaň a nakoniec klikli na Shoppingovú reklamu a spravili konvrziu. Celá zásluha ide v tomto prípade reklame A.

  • Posledné kliknuite
    V tomto prípade sa zásluhy pripíšu poslednej reklame na ktorú niekto klikol. Keď si vezmeme príklad z predchádzajúceho bodu, konverzia sa pripíše Shoppingovej reklame.
  • Lineárny model
    Teraz to začína byť v atribučných modeloch o niečo zaujímavejšie. Pri lineárnom dostane každá reklama rovnaké množstvo zásluh.

  • Rast
    Tento model berie v úvahu čas a jeho efekt na ľudskú mysel. Máme v tendencii zabúdať a je prospešné keď nám niekto alebo niečo pripomenie že chceme niečo kúpiť.

    Rastový model na toto myslí a ako plynie čas díva menej zásluh starším kliknutiam na reklamu. Keď prejde 8 dní medzi kliknutím na reklamu A a Shoppingovú reklamu, Shoppingová reklama získa o polovicu viac zásluh, pretože na ňu niekto klikol naposledy.

  • Position-based Na základe pozície
    Nezáleží, koľko reklám zaujalo pozornosť nakupujúceho, prvá a posledná získa každá po 40% zásluh ku konverzii a zvyšok si podelí 20%.

  • Na základe údajov
    Atribučný model na základe údajov bude vo vašom prípade fungovať len vtedy, ak máte v účte dostatok údajov, s ktorými môže Google pracovať. Dá vám lepší pohľad pri rozhodovaní ktorá reklama je dôležitá a ktorá je menej dôležitá. O modeli na základe údajov sa môžete dočítať tu.

Prečo sú atribučné modely dôležité?

Rovnako ako všetko, na čo v účte Google Ads narazíte, aj atribučné modely majú svoje výhody, ktoré by ste mali brať do úvahy. Hovorili sme o rôznych modeloch, poďme si teda povedať niečo o tom, prečo sú vôbec potrebné.

Pomôžu vám naučiť sa, ktoré kľúčové slová sú pre vaše kampane najcennejšie, ako optimalizovať ponúkanie cien a zvoliť si, ktorý model atribútu je vhodný pre váš typ podnikania.

By |

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku