Bidding stratégia cenových ponúk

Zvoľte si správnu stratégiu cenových ponúk pre dosiahnutie vašich cieľov

Dobrý text pre vašu reklamu je iba jednou časťou úspechu pri hľadaní nových potenciálnych zákazníkov. Druhou je použitie správnej stratégie pre ponuky vašich kampaní, pre získanie maximálnych výsledkov pri čo najnižšej sume za reklamu. Pokiaľ nebudete dostatočne dbať na naceňovanie reklám, môžete napokon zaplatiť omnoho viac.

V tomto článku vám predstavíme niekoľko možností naceňovania, ponúkanými Googlom, a ich vlastnosti, aby ste si dokázali vybrať tú najvhodnejšiu pre váš biznis.

Nakoľko sa každá stratégia správa odlišne, je potrebné si najprv stanoviť cieľ, ktorý chcete dosiahnuť – vyššia miera klikov, zobrazení, interakcií, alebo zhliadnutia.

Zameranie sa na prekliky

Ak sa chcete zamerať na dosahovanie vyššieho počtu preklikov a návštev vašej stránky použitím ceny za preklik (CPC), odporúčame využiť jednu z nasledovných stratégií:

Maximalizácia počtu preklikov

Táto automatizovaná stratégia je založená na maximálnom dennom budgete. Google sa s ním pokúsi nazbierať čo najviac preklikov a zavedie ľudí na vašu stránku. Jedná sa o dobré riešenie, pokiaľ máte obmedzený budget.

Manuálne ponuky CPC

Základná a časovo najnáročnejšia stratégia, ktorá vám dá absolútnu kontrolu nad vašimi ponukami. Kvôli jej zložitosti sa neodporúča Google Ads začiatočníkom. Ponuky musíte nastavovať pre rôzne skupiny a umiestnenia, a prispôsobovať ich podľa špecifických potrieb kampane. Dá sa skombinovať s ECPC (neskôr sa k tomu dostaneme), čo by vám umožnilo získať kontrolu nad budgetom a Google by mohol zároveň prispôsobovať ponuky na základe pravdepodobnosti konverzií.

Zameranie sa na počet zobrazení

Ak chcete, aby sa vaša reklama zobrazovala ľuďom častejšie, tu je niekoľko stratégií, ktoré maximalizujú vašu viditeľnosť:

Cielenie na umiestnenie na stránke s výsledkami vyhľadávania (TSPL)

Touto metódou jednoducho dovolíte Googlu automaticky prispôsobovať ponuky tak, aby sa vaša reklama zobrazovala buďto na vrchu prvej stránky vyhľadávania Google, alebo kdekoľvek inde v rámci nej.

Cieľový podiel víťazných zobrazení

Ideálna stratégia na cielenie proti konkurencii a zvyšovanie povedomia o vašej značke na Google Ads, dovoľujúca predbehnúť konkrétnu stránku alebo konkurenciu. Pokiaľ sa zobrazujú obe reklamy, Google pozdvihne vaše ponuky, aby vás „povýšil“ nad ostatných. Nastavenie je jednoduché. Najprv nastavte doménu, ktorú chcete predbehnúť. Potom percento toho, ako často chcete byť nad ňu „povýšený“. Buďte opatrný. Čím vyššie je percento, tým viac budete platiť za jeden klik.

Zameranie sa na konverzie

bidding strategy

Ak je váš cieľ definovaný konverziami, zvážte použitie Inteligentných ponúk od Google (Google Smart Bidding). Systém bude automaticky ohodnocovať vaše ponuky. Vybrať si môžete jednu z nasledujúcich stratégií:

Cieľová cena za akvizíciu (CPA)

Táto možnosť je veľmi jednoduchá, hneď ako si uvedomíte hodnotu vašich akvizícií. Je to suma, ktorú si môžete dovoliť utratiť na získanie jedného zákazníka. Potom len zadáte vašu cieľovú CPA a môžete začať. Je ideálne optimalizovať konverzie. Google Ads sa zamerajú na konverziu používateľov za určitú cenu akvizície. Ponuky na vaše kampane budú nastavené automaticky, vychádzajúc z vašej CPA. Niektoré konverzie môžu stáť viac než tie ostatné, aby vyvážili vaše akvizičné ceny.

Cieľová návratnosť investície do reklamy (ROAS)

Táto stratégia môže byť prekvapivou, nakoľko je založená na matematike. Google Ads nastavia vašu ponuku tak, aby maximalizovali hodnotu konverzií, založenú na návrate toho, čo na reklame utratíte. Keď do Google Ads zadávate svoj cieľ, musíte mať cieľovú hodnotu. Tú treba vypočítať. Ak potrebujete malú pomoc, choďte do stĺpca pre kľúčové slová na vašej aktuálnej kampani a zaškrtnite v nej políčko Conv. value/cost. Potom použite ako Cieľovú ROAS číslo z vašej najúspešnejšej kampane.

Maximalizácia konverzií

Toto by mohla byť tá najjednoduchšia stratégia. Podobne ako pri maximalizácii preklikov, stačí nastaviť maximálny denný budget, ktorý Google použije na automatické nastavovanie vašich ponúk, tak aby vám získal čo najviac konverzií. Na konci kampane si skontrolujte návratnosť investícií, aby ste zistili, či táto stratégia viedla k profitom.

Rozšírená cena za preklik (ECPC)

Táto metóda pridáva ku manuálnemu CPC niekoľko automatizovaných prvkov, ktoré vám dajú väčšiu flexibilitu. Google môže zvyšovať alebo znižovať vašu ponuku na základe pravdepodobnosti predaja. Ponuky budú vyvážené na základe nastavenej ceny za preklik. Ak je vo vyhľadávaní príliš vysoká konkurencia, Google zníži vašu cenu kvôli nižšej šance konverzie.
bidding strategy bluewinston

Zameranie sa na zhliadnutia

Cena za zhliadnutie (CPV)

Táto stratégia sa dá uplatniť iba na videá. Platíte za ich zhliadnutie, prípadne ďalšie interakcie. Stačí nastaviť najvyššiu cenu, ktorú ste za interakciu ochotný zaplatiť a Google sa postará o zvyšok.

Nedá sa jednoznačne povedať, ktorá zo stratégií je najlepšia. Je potrebné si uvedomiť, že každá funguje na inom princípe a teda môžu dosahovať výsledky v rôznych časových intervaloch. Preto ak sa vám priebeh niektorej z nich nepozdáva, vyskúšajte, či pre váš biznis nebude vhodná nejaká iná.


Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO