Call to action? Čo to vlastne znamená a ako na to?

Doslovný preklad „call to action” z anglického jazyka znamená volať/vyzvať k akcii. Slúži na to, aby ste svojim zákazníkom, čitateľom alebo poslucháčom povedali, čo chcete, aby urobili.

Môžete chcieť od nich napr., aby si prečítali váš najnovší článok na blogu, aby u vás nakúpili alebo si vypočuli váš najnovší podcast. Vaše call to action by malo stále závisieť od vašich cieľov, biznisu a od vášho publika.

cta

Môžeme si uviesť príklad ako call to action funguje. Predstavte si, že prevádzkujete eshop s oblečením, kde pri jednotlivých produktoch máte klasické tlačidlo „pridať do košíka”. To je vaše call to action, ktorým vyzývate svojich zákazníkov, aby u vás nakúpili.

cta_eshop

Váš eshop môže zákazníkom pravidelne posielať aj newslettre, kde informujete o najnovšej kolekcii, ktorú ste práve pridali na eshop. Na konci newslettra uvediete call to action tlačidlo „nakupujte novú kolekciu”. Ak píšete blog a práve ste zverejnili nový článok, môžete vyzvať vašich čitateľov, aby si ho prečítali.

Ako používať call to action button a na čo si dať pozor?

1. Používajte jednoduché a výstižné slová

Snažte sa vždy komunikovať podľa vami zvoleného „tone of voice”. Ak si so svojimi zákazníkmi pri komunikácii tykáte a máte priateľský prístup, kľudne využite vo vašom call to action tykanie. Buďte priamy a výstižný, aby vás zákazník pochopil, čo od neho chcete.

2. Pozor na výkričníky

Bude lepšie, ak ich radšej vynecháte. Nie vždy to pôsobí na zákazníkov príjemne. Ani v bežnom živote nemáte radi, ak vám niekto niečo prikazuje, buďte k svojim zákazníkom milý, určite to ocenia.

3. Kreativita a self check

Nebojte sa byť kreatívny a nezabúdajte na „self check”. Self check znamená, že sa vždy spýtate samého seba či by vás to oslovilo, a či sa vám to tam hodí. Poprípade sa opýtajte kolegu na názor pred tým, ako niečo zverejníte.

4. Pútavé a dobre viditeľné

Snažte sa robiť call to action ľahko viditeľné a pútavé, čo znamená, že okolo neho by nemali byť ďalšie tlačidlá, aby to vašich zákazníkov nemýlilo, a aby na vašom webe urobili to, čo od nich chcete. Dobre viditeľné nemusí znamenať, že vaše call to action bude výraznou červenou alebo žltou farbou. Upútať pozornosť to síce môže, ale nemusí to vyzerať dobre. Skúste používať iba jednoduchý textový alebo farebný kontrast.


Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO