Čo je konverzný tok?

Konverzný tok predstavuje cestu, ktorú musí zákazník absolvovať, aby ste dosiahli konverziu. Konverziou nemusí byť len nákup, ale aj registrácia a pod., závisí od to vašich cieľov. Za konverzný tok pri e-commerce môžeme považovať cestu, ktorú spraví zákazník, kým sa dostane na váš web a nakúpi.

Mohli ste sa s týmto výrazom stretnúť aj v spojitosti konverzného lievika, ktorý konverznú cestu zobrazuje. V najširšej časti sa nachádzajú zákazníci, ktorí ešte o vašom produkte nevedia alebo hľadajú produkty, ktoré uspokoja ich potreby a v najužšej časti lievika sa nachádzajú, tí ktorí spravili konverziu, teda nakúpili.

Konverzný lievik sa tak prirodzene zužuje pretože, nie každý oslovený zákazník vašou reklamou sa dostane až k nákupu. Aj keď existujú zdroje, ktoré tvrdia, že konverzný lievik nie vždy platí, pretože v súčasnosti majú zákazníci obrovské množstvo zdrojov, recenzií a rôznych kanálov, prostredníctvom ktorých sa dostanú na web a nakúpia. To znamená, že nie každý jeden prejde všetkými časťami konverzného lievika.

Konverzný lievik pozostáva zo štyroch častí podľa modelu AIDA – attention (pozornosť), interest (záujem), desire (túžba), action (akcia).

konverzný tok

V prvej fáze lievika je úlohou marketéra získať pozornosť zákazníka. V tejto fáze o vašej značke ešte zákazník pravdepodobne nevie.V druhej fáze musíme u zákazníka vyvolať záujem o produkt. Je dôležité povedať v čom sme lepší ako konkurencia a aké benefity ponúka náš produkt. Zákazník prechádzajúci do tretej fázy lievika pociťuje túžbu produkt vlastniť. V štvrtej fáze je zákazník presvedčení o kúpe a nakupuje.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku