CPA

Z angl. Cost per action, či že platba za konverziu. Je to cena, ktorú firma zaplatí za to, že zákazník vyvolá prvotnú akciu, čiže konverziu. Tento model funguje najmä pri affiliate marketingu.

Čo všetko môže byť konverzia?

  • Vyplnenie formulára na stránke
  • Inštalácia aplikácie
  • Kúpa produktu online
  • Otvorenie chatu
  • Registrácia
cpa

Čo je primárnou konverziou e-shopu?

Prioritou čo sa týka konverzie sú priame konverzie, teda odoslaná objednávka na e-shope. Medzi nepriame konverzie patria napríklad vyplnenie údajov na eshope alebo kliknutie na tlačidlo.

cost_per_action

Čo by sme mali vedieť ohľadom CPA, pred tým ako spustíme reklamné kampane?

Na začiatku si treba určiť aké CPA je pre nás ideálne a kedy sa nachádzame vo fáze zisku a kedy naopak vo fázy straty. Pokiaľ ste ale schopní si merať hodnotu konverzií, nemali by ste sa uspokojiť s hodnotou CPA. Keď hovoríme o e-shope mali by sme si merať hodnotu konverzií v peniazoch, pretože CPA je metrika, ktorá vypovedá o všetkom. 

Na čo sa prioritne používa metrika CPA?

Hlavným dôvodom použitia CPA je posúdenie výkonu kampaní v online prostredí. Takisto sa CPA využíva ako aj stratégia ponúkania cien v Google Ads (alebo aj vo Facebook kampaniach).


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku