CRO / Optimalizácia miery konverzie
Konverzie delíme na priame a nepriame. Medzi priame konverzie zaraďujeme najmä už finálny nákup na stránke, narozdiel od nepriamych konverzií, ktorých je nespočetné množstvo. Pre príklad uvádzame niektoré z nich: prihlásenie na odber newslettru, vyplnenie osobných detailov pri objednávke, vloženie do košíka, čas strávený na stránke, sťahovanie obsahu zo stránky a iné.
Miera konverzie (CR) je dôležitým ukazovateľom, pretože na základe nej vieme určiť percento celkovej návštevnosti stránky pri dokončení konkrétnej akcie. Konkrétne ide o podiel počtu nakupujúcich a všetkých návštevníkov x 100. V praxi to znamená, čím vyššia miera CR, tým lepšie, teda pretože čím viac zákazníkov na stránke, ktorí aj reálne nakúpili, tým lepšie.
Zdroj obrázka: www.crazyegg.com
Ako optimalizovať mieru konverzie?
- Analýza cesty zákazníka
- Segmentácia
- Optimalizácia kopírovania
- Spätná reakcia od zákazníka
- Testovanie
- Analýza cesty zákazníka
Akými metrikami optimalizovať konverzný pomer?
– Kvantitatívne metriky – analýza dát z väčších webov, napríklad analýza z Google Ads alebo iných analytických nástrojov (Google Analytics), ktoré ukazujú číselnou formou štatistiky užívateľov na webe. Príklad: bounce rating (miera zákazníkov, ktorí náhle opustili web )
– Kvalitatívne metriky – tieto metriky priamo zisťujú konkrétne /osobné detaily o užívateľoch a zákazníkovi formou online rozhovoru, chatu, dotazníkmi na webe.
– Design, vizuál, kvalita a dostupnosť informácii – patria medzi alfu a omegu každej jednej webovej stránky, ktoré v súčasnosti značnou mierou ovplyvňujú, či sa zákazník na vašej stránke zdrží alebo či dokonca nakúpi.
Pokiaľ vaša stránka vyzerá ako z 90. rokov, vaše obrázky sú tak rozmazané, že musíte počkať 15 minút a stále neviete, či už je to načítané a nemáte zadané ani základné informácie ako kontakt, doručenie, sídlo, odkaz na sociálne siete, dotazník ohľadom doplňujúcich otázok, tak buďte radi, že ešte fungujete.
Prvotne optimalizujte tieto veci, kým sa pustíte do merania publík cez Google Ads a do PPC kampaní bez základnej funkčnosti webu.
Pokiaľ si toto čítate a ste si istý, že váš web má všetko, čo potrebuje, neváhajte nás kontaktovať ohľadom PPC kampaní v Google Search.
Naša spoločnosť ponúka tvorbu pilotných PPC kampaní cez BlueWinston úplne zdarma a určite vám pomôže už so spomínanou optimalizáciou.
Pre vyskúšanie nášho 30 dňového trialu v BlueWinstone a otestovanie vašich PPC kampaní sa môžete zaregistrovať cez tento link.
Pre prípadne otázky nás kľudne kontaktujte cez e-mail contactus@bluewinston.com.
Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston
Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!
Prejdi na domovskú stránku