CTR

CTR predstavuje skratku pre mieru prekliknutia. Miera prekliknutia je základnou metrikou v PPC reklamách. CTR pomáha merať výsledky vašich PPC reklám a účinnosť kampaní.

Miera prekliknutia predstavuje metriku, ktorá predstavuje počet kliknutí na reklamy inzerentov na počet zobrazení.

Váš úspech v PPC kampaniach záleží práve na dosiahnutí vysokej miery prekliknutia. Miera prekliknutia ovplyvňuje skóre kvality vašej PPC a sumu, za ktorú zaplatíte, keď dopyt klikne na reklamu vo vyhľadávaní.

Ako vypočítať mieru prekliknutia?

(Celkový počet kliknutí na reklamu) / (celkový počet zobrazení) = miera prekliknutia

Výsledné číslo vzorca predstavuje percento užívateľov, ktorí videli vašu reklamu a následne klikli na príslušnú reklamu.

Čo znamená vysoké číslo CTR?

Znamená to, že na vašu reklamu klikne vysoký počet užívateľov, ktorým sa vaša reklama zobrazuje.

Prečo sledovať mieru prekliknutia?

CTR je dôležitým atribútom pri hodnotení skóra kvality vašich PPC reklám.

Vysoké skóre kvality umožňuje zlepšiť pozíciu vo vyhľadávaní alebo udržať ju na rovnakej pozícií za nižšie náklady.

Aká je vhodná miera prekliknutia?

Neexistuje presné číslo, ktoré zobrazuje najlepšiu mieru prekliknutia. Ovplyvňuje ju segment v akom inzerujete vaše produkty, vaša kampaň aj kľúčové slová. Vlastne ovplyvňuje ju všetko, čo sa týka zobrazenia vašej reklamy a umiestnenia vo vyhľadávaní.

Ak chcete dosiahnuť vysokú mieru prekliknutia, neexistuje žiadny návod. Priemernú CTR ovplyvňuje predovšetkým segment v ktorom inzerujete.

Je vysoká CTR skutočne prínosom?

Čo ak kľúčové slovo nezodpovedá vášmu podnikaniu a preklik potenciámych zákazníkov na vašu reklamu neporudukuje zisk. Presne tento dôvod hovorí o tom, že nie vždy je pre inzerenta vysoká CTR prínosná.

Zamyslite sa nad tým, že:

  • vysoký počet kliknutí vzbudzuje väčšie výdavky
  • za každé kliknutie platíte
  • niektoré kľúčové slová môžu mať príliš vysokú cenu, ktorá sa neoplatí
  • nerelevantné kľúčové slová a kliknutia značia o tom, že vyhadzujete peniaze a nemenia sa na prínosy pre vašu firmu

Cieľom teda nie je mať vyššiu mieru prekliknutia za každých okolností. Doležité je, aby ste mali vysokú mieru preklikov pri relevantných kľúčových slovách, ktoré majú najväčší konverzný pomer.

Ako získať vysnívané CTR?

Čím vyššie CTR, tým vyššie skóre kvality. To je jedným z úspechom kvalitných reklám a zdravého Google Ads účtu. Ako teda docieliť, aby boli vaše reklamy natoľko lákavé, aby na ne ľudia klikali?

  • Majte vybraté kľúčové slová, na ktoré dávajte vyššie cenové ponuky. Ide o slová, o ktorých viete, že majú dobrý výkon a dokážu potenciálneho klienta doviesť do cieľa, teda aby urobil konverziu.
  • Optimalizujte cenové ponuky na kliknutia a vyhnite sa zbytočne vysokým preklikom.
  • Vytvárajte skupiny kľúčových slov pre lepšie cielenie a úspešnú segmentáciu.
  • Nezabúdajte aj na nástroje a metódy, vďaka ktorým spojíte kľúčové slová a reklamne texty s úvodnou stránkou.

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku