Frázová zhoda

Možnosti zhody kľúčových slov

Možnosti zhody kľúčových slov sú parametre, ktoré nastavujete pre kľúčové slová, aby sa reklamy vo vyhľadávaní zobrazovali podľa vašich potrieb. Od týchto nastavení sa odvíja, ktoré vyhľadávacie dopyty naštartujú vašu reklamu. Rozlišujeme medzi 4 typmi: voľná zhoda, presná zhoda, frázová zhoda a modifikátor voľnej zhody.

Čo je frázová zhoda?

Ak vo vašich kampaniach využijete nastavenie frázovej zhody kľúčových slov, bude sa reklama zobrazovať iba v prípade presného znenia vo vyhľadávacom dopyte. Je stále flexibilná ako napríklad voľná zhoda, avšak je presnejšie cielená. Poskytuje vám možnosť väčšej kontroly.

Vďaka tomuto typu zhody zobrazíte reklamu zákazníkom, ktorí hľadajú presné kľúčové slovo s ďalšími slovami pred alebo za ním. Taktiež sa mu zobrazia blízke varianty daného kľúčového slova. Pomocou tejto zhody môžete osloviť viac zákazníkov a zároveň zobrazovať svoje reklamy tým zákazníkom,, ktorí s veľkou pravdepodobnosťou hľadajú váš produkt alebo službu.

Ako používať frázovú zhodu?

Možnosti zhody kľúčových slov sú parametre, ktoré nastavujete pre kľúčové slová, aby sa reklamy vo vyhľadávaní zobrazovali podľa vašich potrieb. Od týchto nastavení sa odvíja, ktoré vyhľadávacie dopyty naštartujú vašu reklamu. Rozlišujeme medzi 4 typmi: voľná zhoda, presná zhoda, frázová zhoda a modifikátor voľnej zhody.

Príklady použitia frázovej zhody

V prípade pánskeho oblečenia by sa vaša reklama zobrazila pri vyhľadávaní „elegantné pánske oblečenie“, „pánske oblečenie cena“ a podobne. Nezobrazila by sa však v prípadoch ako „pánske zimné oblečenie“ alebo „lacné oblečenie pre pánov“.

Google ako príklad uvádza kľúčové slovo “tenisové topánky” Reklamy sa môžu v prípade frázovej zhody zobrazovať aj pri vyhľadávaní výrazov: topánky na tenis, kúpiť tenisky na predaj, červené tenisky, pohodlné tenisové tenisky.

“Na spustenie efektívnej reklamnej kampane vám odporúčame použiť kombináciu dvoch alebo viacerých typov zhody kľúčových slov. Ak napríklad používate voľnú a frázovú zhodu, oslovíte širšie publikum a zároveň určíte, komu sa vaša reklama môže zobraziť.”

“Ak chcete zabezpečiť, aby sa vaše reklamy nezobrazovali pre určitý hľadaný výraz, pridajte ho do svojej reklamnej skupiny alebo kampane ako vylučujúce kľúčové slovo.”

“Frázová zhoda zvyšuje pravdepodobnosť kliknutia, pretože sa vaša reklama zobrazuje iba vtedy, keď sa zhoduje s frázou vyhľadávača alebo jej blízkymi variáciami. Pomáha tiež znižovať nechcené zobrazenia hľadaných výrazov, ktoré sa nezhodujú s vašou frázou.”

Porovnanie zhôd v tabuľke (podľa Google)

frazova zhoda

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO