Geografické zacielenie reklamy

Pomocou geografického zacielenia môžete svoju reklamu zamerať na oblasti, kde nájdete vhodných zákazníkov a obmedziť ju tam, kde ich nenájdete. Tento konkrétny typ zacielenia by mohol viesť k zvýšeniu návratnosti investícií.

Predpokladajme napríklad, že máte kozmetický salón a chcete osloviť zákazníkov len vo svojom blízkom okolí. V tom prípade je nevýhodou cielenie len cez kľúčové slová. ‚Kozmetický salón‘ môže vyhľadávať hocikto v rámci celej krajiny. Je pravda, že môžete zacieliť reklamu aj na ‚Kozmetický salón Nitra‘ ale takéto cielenie vám zužuje okruh potenciálnych zákazníkov. Preto je vhodné použiť geografické cielenie reklamy na Nitru a blízke okolie.

Bez geografického zacielenia by sa vaše reklamy zobrazovali vo všetkých regiónoch na “celom svete” a vaše reklamy by mohli získať kliknutia od používateľov v regiónoch, v ktorých inzerovať nechcete.

Reklamu geograficky môžeme cieliť na kontinenty, štáty, konkrétne mestá či nakonfigurovať individuálnu geografickú oblasť. Reklamný odkaz sa tak zobrazuje len užívateľom, ktorý sa nachádzajú v konkrétnej oblasti.

Typy geografické zacielenie reklamy:

1. Zacielenie na krajinu. Zacielenie vašich reklám na určitú krajinu alebo viacero krajín je správne, ak poskytuje svoje výrobky a služby na takýchto veľkých územiach. Zacielenie na celé krajiny vám umožňuje dosiahnuť väčšie pokrytie než v prípade zacielenia na individuálne mestá alebo regióny v rámci určitej krajiny.

  • Firma, ktorá pôsobí v celej krajine / dodáva svoj tovar do celého sveta / predáva výrobky vo viacerých krajinách

2. Oblasti v rámci určitej krajiny. Ak vaša firma neposkytuje služby vo všetkých regiónoch alebo mestách, prípadne ak chcete zamerať svoju reklamu na určité miesta v rámci danej krajiny, je vhodné použitie presnejšieho zacielenia. V závislosti od krajiny môžete zacieliť na regióny, mestá alebo oblasti s určitým PSČ.

  • Firma, ktorá poskytuje služby v rámci miestnej oblasti
  • Firma, ktorá predáva svoje výrobky vo vybraných regiónoch alebo mestách

3. Určitý okruh v rámci daného miesta. Okruh zacielenia (tiež známy ako blízke zacielenie alebo „zacielenie na okruh“) vám umožňuje, aby ste namiesto zacielenia na jednotlivé mestá, regióny alebo krajiny zvolili zobrazovanie reklám zákazníkom do určitej vzdialenosti od miesta vášho podnikania.

  • Firma, ktorá dodáva svoje výrobky vo zvolenom okruhu
  • Miestna firma

Pri správnom výbere geografického zacielenia:

  • Je potrebné cieliť tam, kde sa nachádzajú vaši zákazníci resp. na oblasti kam tovar dodávate.

  • Je potrebné si dať pozor ak zacielite na malý okruh, vaše reklamy by sa mohli zobrazovať nepravidelne, respektíve sa nemusia zobrazovať vôbec.

  • Zacielte na správny svetový jazyky v súlade s geografickým územím.

  • Nezobrazovať reklamy ľuďom vo vašich vylúčených oblastiach


Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO