Google Ads Skripty

Pokiaľ ste PPC špecialista alebo osoba ktorá sa chce naučiť čo najviac o Google Ads, tak určite narazíte na skripty. Zo začiatku môžu vyzerať zložito, ale keď sa ich naučíte používať, tak vám v budúcnosti môžu ušetriť množstvo času.

V tomto článku budeme rozoperať skripty v Google Ads, prečo ich používať a ako ich nastaviť.

Čo sú Google Ads Skripty?

Pokiaľ nie ste programátor alebo osoba ktorá vie programovať, pravdepodobne vám to príde chaotické. Prakticky to je kódovanie v jazyku JavaScript. Tieto skripty vám môžu pomôcť s kontrolou alebo vylepšením vašich kampaní. Môžu byť použité na automatizáciu mnoho funkcií v Google Ads a taktiež môžu pracovať s externými dátami.

Pokiaľ vás zaikíma, ako takéto skripty môžu vyzerať, tak vám prinášame screenshot z oficiálnej Google Ads stránky zameranej na skripty.

Prečo začať používať skripty v Google Ads?

Jeden z najväčších benefitov používania skriptov v Google Ads je ten, že vám môže ušetriť množstvo času. Pokiaľ začnete automatizovať určité procesy v PPC správe, môžete svoj čas využiť viac na optimalizovanie vašich kampaní.

Skripty šetria nielen čas, ale aj menšie problémy alebo príležitosti, ktoré ste si možno nevšimli.

Ak ste špecialistom na PPC, viete, že chýbajúce kľúčové slovo s nízkou výkonnosťou môže mať vplyv na kampane. To je ďalší dôvod, prečo automatizovať svoje kampane pomocou skriptov.

Ako nastaviť skripty v Google Ads?

Pokiaľ nie ste developer alebo neviete programovať, skripty sa môžu zdať dosť zastrašujúce. Netreba to vzdávať, pretože vám v budúcnosti vedia ušetriť množstvo času.

Existuje mnoho skriptov ktoré môžete nájsť kdekoľvek na internete a sú verejne dostupné, avšak je dôležité aby ste im aj porozumeli a vedeli ich prispôsobiť svojim potrebám.

Začneme s jednoduhším skriptom ktorý by vám mal priblíž, o čom celom to je. Funkcia nasledujúceho skriptu je “10 kľúčových slov s najväčším počtom zobrazení včera”.

  • Prihláste sa do vášho Google Ads účtu.
  • Kliknite na ikonu nástroje a v časti HROMADNÉ AKCIE vyberte možnosť “Skripty”.

  • Kliknite na “+” ikonu pre pridanie skriptu.

  • Skopírujte a vložte nasledujúci kód do oblasti editora vo vnútri hlavnej funkcie:

    function main() {

    var keywords = AdsApp.keywords()

          .orderBy(„Impressions DESC“)

          .forDateRange(„YESTERDAY“)

          .withLimit(10)

          .get();

    Logger.log(„10 kľúčových slov s najväčším počtom zobrazení včera“);

    while (keywords.hasNext()) {

    var keyword = keywords.next();

    Logger.log(keyword.getText() + „: „ +

            keyword.getStatsFor(„YESTERDAY“).getImpressions());

      }

    }

  • Po vložení tohto kódu kliknite na AUTORIZOVAŤ, aby mal skript prístup k účtu vo vašom mene. Toto je potrebné urobiť pre každý skript raz.

  • Teraz môžete kliknúť na tlačidlo NÁHĽAD a spustiť skript v režime ukážky. Výsledky sa zobrazia na paneli ZMENY.

Bol to iba jeden príklad toho, ako môžu vyzerať vaše budúce skripty Google Ads. Pokiaľ hľadáte inšpiráciu alebo sa chcete naučiť viac, odporúčame navštíviť Google code snippets a príklady.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku