Google Ads umiestnenia

O zacielení na umiestnenie reklám

Umiestnenie vašich reklám na rôznych platformách je dôležité pri inzerovaní prostredníctvom služby Google Ads. Umiestnenia sú o tom, kde sa vaša reklama zobrazí: v službe YouTube alebo Obsahovej sieti Google. Pomocou tohto nástroja môžete pridávať umiestnenia do reklamných skupín vo vlastných video kampaniach alebo kampaniach v Obsahovej sieti.

Ako funguje umiestnenie reklám?

Umiestnenie je nevyhnutnou súčasťou reklamy na YouTube alebo v reklamnej sieti. Bez toho nebudete môcť inzerovať. Ak má web, na ktorý cielite, ekvivalentnú aplikáciu môžete inzerovať aj tam.

Rovnako ako v prípade všetkých služieb Google Ads, aj vy budete silno konkurovať iným inzerentom. Z tohto dôvodu, ak si vyberiete silné webové stránky ako YouTube alebo Google, cenové ponuky sa budú zvyšovať, aby ste získali zobrazenia. Nemusíte sa však obávať, svoje cenové ponuky môžete kedykoľvek upraviť.

Výhody umiestnenia reklám

  • Vyberte konkrétne umiestnenia na zobrazovanie svojich reklám – reklamy môžete zobrazovať na stránkach YouTube a Google Display na miestach, ktoré si vyberiete

  • Zobrazujte reklamy na miestach, kde ľudia trávia čas – Ak poznáte správanie svojich zákazníkov, môžete umiestňovať reklamy na webové stránky, ktoré navštevujú

  • Získajte vyššiu návštevnosť z individuálnych cenových ponúk pre umiestnenia – svoje cenové ponuky môžete spravovať pre určité umiestnenia tak, aby sa zobrazovali viac, než iné. Zvýšenie cenovej ponuky na populárnejšej webovej stránke a jej zníženie na iných weboch, ktoré nie sú predmetom obchodu, vám môže získať viac kliknutí

Ako pridať, upraviť a kopírovať umiestnenia

Ak chcete inzerovať v službe YouTube alebo Obsahovej sieti Google, musíte do svojich reklamných skupín pridať umiestnenia. Môže to byť čokoľvek, od umiestnení týkajúcich sa vášho produktu alebo stránky, ktorú môže váš zákazník navštíviť.

Pri akejkoľvek reklame musíte dodržiavať určité pravidlá. Príkladom je, že nemôžete propagovať nenávisť, netoleranciu, diskrimináciu alebo násilie voči jednotlivcovi alebo skupine.

Pridajte reklamné umiestnenia

  1. Prihláste sa do svojho účtu Google Ads
  2. Otvorte navigačný panel a prejdite na obahové kampane alebo videokampane.
  3. Vyberte kampane, ktoré je potrebné upraviť, a potom v týchto kampaniach vyberte reklamnú skupinu.
  4. V ponuke kliknite na umiestnenia.
  5. Kliknite na ikonu ceruzky. Ak pridávate umiestnenia do kampane v Obsahovej sieti, kliknite na ikonu Upraviť umiestnenia po kliknutí na ceruzku.
  6. Iba pre kampane v Obsahovej sieti musíte zvoliť typ zacielenia pre umiestnenie:
    Zacielenie (odporúčané) – Zúži dosah vašej skupiny na vybrané publikum.
    Pozorovanie – nezužuje dosah na jednu reklamnú skupinu.
  7. Z poľa vyberte typ umiestnenia. Nezabudnite však, že niektoré umiestnenia vyžadujú pred ich zahrnutím do reklamnej skupiny slovo, adresu URL, frázu alebo identifikátor videa.
    Webové stránky – umiestňovanie reklám na konkrétne webové stránky. Vyžaduje vyhľadávanie v poli s umiestnením.
    Kanály YouTube – umiestňovanie reklám na konkrétne videá. Vyžaduje vyhľadávanie v poli s umiestnením.
    Aplikácie – umiestnenie reklám v konkrétnych aplikáciách. Vyžaduje vyhľadávanie v poli s umiestnením.
    Kategórie aplikácií – umiestňovanie reklám do konkrétnych kategórií aplikácií, napríklad „kníh“. V takom prípade nemusíte používať vyhľadávanie v poli pre umiestnenie.
  8. Začiarknite políčka vedľa umiestnení, na ktoré chcete zacieliť.
  9. Ak chcete zadať niekoľko umiestnení naraz, kliknite na položku Zadať viac umiestnení v dolnej časti poľa a zadajte adresu URL umiestnenia.
  10. Kliknite na pridať umiestnenia.
  11. Pre úspešné dokončenie uložte.

Upraviť umiestnenia

Po nastavení umiestnení reklamy môžete pozastaviť, povoliť alebo odstrániť konkrétne umiestnenia alebo dokonca ukončiť cenové ponuky, ktoré ste pre ne predtým nastavili.

  1. Otvorte navigačný panel a kliknite na kampane v Obsahovej sieti alebo videokampane
  2. Kliknite na kampaň, ktorú chcete upraviť, a vyberte v nej reklamnú skupinu
  3. Vyberte umiestnenie v menu
  4. Kliknite na upraviť a potom si vyberte spôsob úpravy umiestnenia
    Zmena stavu umiestnenia – vyberte z možností pozastaviť, povoliť alebo odstrániť
    Upraviť cenové ponuky – vyberte zo zmeny úprav cenových ponúk, zmeňte maximálne ponuky CZK alebo zmeňte ponuky maximálnej CPM

Kopírovanie umiestnení do druhej reklamnej skupiny

Toto nastavenie je použiteľné iba v kampaniach v Obsahovej sieti. Po nastavení umiestnení pre jednu reklamnú skupinu môžete umiestnenie skopírovať do ďalších reklamných skupín. Pri kopírovaní postupujte podľa nasledujúceho postupu:

  1. Otvorte navigačný panel a prejdite na Obsahové kampane
  2. Vyberte kampaň, ktorú chcete upraviť, a potom kliknite na reklamnú skupinu
  3. V ponuke stránok vyberte umiestnenia
  4. Začiarknite políčko vedľa umiestnenia, ktoré chcete skopírovať
  5. Zvoľte upraviť
  6. Skopírujte umiestnenie v ponuke úprav
  7. Ak chcete vložiť umiestnenie do ďalších reklamných skupín, postupujte podľa krokov 1 – 5 a v ponuke úprav kliknite na prilepiť

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku