Keyword density

Čo je to hustota kľúčových fráz a prečo je tak dôležitá pre vaše SEO? V tomto článku sa pokúsim odpovedať na tieto otázky. Okrem toho si povieme čo robiť, aby ste zlepšili hustotu kľúčových slov vo vašom obsahu a tak získali pri kontrole zelenú guličku.

Čo je to hustota kľúčových fráz?

Hustota kľúčových fráz je počet opakovaní kľúčovej frázy v texte v porovnaní s celkovým obsahom na vašej stránke. To znamená, že ak má text 100 slov a 5 z nich je vaša kľúčová fráza, vaša hustota kľúčových fráz je 5%.

Pri správnom použití kľúčových fráz je možné zvýšiť viditeľnosť stránky vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Ak je ignorovaný, môže to stránke narobiť problémy s hodnotením alebo dokonca je možnosť dostať trest za hľadanie, čo ju úplne odstráni zo SERP.

Prečo je dôležitá pre SEO?

Hustota kľúčových fráz je pre SEO dôležitá, pretože Google sa snaží priradiť vyhľadávací dopyt používateľa k najvhodnejším webovým stránkam. Ak chcete svoje webstránky spojiť s určitým dotazom, musí Google pochopiť, o čom je vaša stránka.

Preto by ste v texte mali použiť svoju frázu, ktorú by ste chceli ohodnotiť. Toto často prichádza prirodzene. Ak by ste chceli ohodnotiť frázu: “pečieme vegánske palacinky”, budete pravdepodobne túto frázu pravidelne používať v celom texte.

Ak v texte budete svoju frázu často opakovať, bude pre vašich návštevníkov nepríjemné čítať ju. Tomu by ste sa mali vždy vyhnúť. Vysoká hustota kľúčových fráz je tiež signálom pre Google, že ste text “prepchali” kľúčovými slovami – známe tiež ako nadmerná optimalizácia. Pretože Google rád zobrazuje používateľom najlepšie výsledky, čo sa týka relevancie aj čitateľnosti, môže to negatívne ovplyvniť vaše hodnotenie.

Čo znamená “Keyword Stuffing”?

Približne 10 rokov dozadu, keď sa SEO ešte len rozvíjalo sa stala veľmi populárnou technika známa ako “prepchávanie kľúčových slov”. Prepchávanie kľúčových slov znamená, že na web stránku vtesnáte čo najviac kľúčových slov, čo na čitateľa pôsobí koniec koncov veľmi neprirodzene a nanútene.

Keyword Stuffing

V tejto dobe nám to už možno príde neobyklé, avšak v minulosti táto technika prinášala skvelé výsledky a prvé priečky v Google vyhľadávaní. V tej dobe neboli algoritmy Google natoľko sofistikované, aby dokázali interpretovať tieto stránky preplnené kľúčovými slovami ako to , čo boli- lacný “hack” na obalamutenie SERP, vďaka čomu sa tieto stránky umiestňovali zvyčajne veľmi vysoko.

Dnes už to tak nie je. Google s precíznymi algoritmami penalizuje všetky stránky, ktoré na málo obsahu používajú príliš veľa kľúčových slov. To znamená, že by ste sa mali oblúkom vyhnúť prepchávaniu stránky kľúčovými slovami, pretože to môže mať vo výsledku úplne opačný efekt, ako ste si priali.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku