Longtail, longtailové kľúčové slová a PPC kampane

Longtail je anglický výraz, ktorý sa udomácnil aj v slovenčine, hlavne pri SEO a PPC kampaniach pre dlhšie a menej hľadané kľúčové slová. V slovenčine je to v preklade “dlhý chvost”, aj keď takýto výraz sa príliš nepoužíva.

Všetky kľúčové slová sa dajú rozdeliť do dvoch skupín – na kľúčové slová, ktoré sa často hľadajú a na kľúčové slová, ktoré sa hľadajú zriedkavo. Príklad pre často hľadané kľúčové slovo je napríklad “biele tričko”. Menej ľudia na Google hľadajú podobný, ale dlhší výraz, napr. “biele tričko mustang pánske XL”.

Podobne to vidno aj tu:

long tail

Krátke kľúčové slová sa hľadajú často – a na tieto krátke kľúčové slová je aj najvyššia konkurencia v Google reklamách. Ide väčšinou o 1-2 slovné kľúčové slová, ktoré majú nízku mieru konverzie, lebo užívateľ si ešte len robí prieskum pred nákupom a vyhľadáva skôr všeobecnejšie kľúčové slová.

Dlhšie kľúčové slová sú omnoho menej hľadané kľúčové slová a je na ne aj menšia konkurencia v Google vyhľadávaní. Väčšinou ide o viac slovné kľúčové slová – a práve takéto kľúčové slová sa dajú považovať za longtail kľúčové slová (dlhý chvost). Užívateľ už omnoho presnejšie vie čo hľadá a teda hľadaný výraz je omnoho presnejší a teda aj miera konverzie na eshope je omnoho vyššia.

V PPC nástroji BlueWinston sa dajú vytvoriť kľúčové slová a reklamy pre každý jeden produkt a takto sa dajú inzerovať stovky – tisícky produktov. Také kľúčové slová sa dajú považovať za longtail kľúčové slová (napr. Apple iPhone 11 pro 256 GB). Užívateľ je však už veľmi blízko nákupu a presne vie, aký produkt si chce kúpiť. Po prekliku na produktovú reklamu v Google vyhľadávaní sa užívateľ dostane priamo na URL daného produktu na eshope.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku