Marketing vo vyhľadávačoch (Search Engine Marketing, SEM)

Ak chcete zvýšiť viditeľnosť svojho podnikania na internete, je marketing vo vyhľadávačoch jednou z najlepších stratégií, ktoré môžete použiť.

SEM, tiež známy ako marketing vo vyhľadávačoch, používa platené reklamy, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania, na všeobecné zobrazenie a propagáciu vašich výrobkov, služieb a podnikania. Tieto reklamy sa môžu zobrazovať v hornej alebo dolnej časti výsledkov vyhľadávania, ako napríklad klasické reklamy zo služby Google Ads.

Ako to funguje?

Možno si myslíte, že SEM je to isté ako bežné reklamy vo vyhľadávačoch. Marketing vyhľadávacích nástrojov pracuje s väčším počtom údajov a nástrojov ako bežné reklamy. Vďaka tomu môžete vytvárať reklamy zacielené a šité na mieru vášmu cieľovému publiku.

Tento typ stratégie pracuje s: kľúčovými slovami, cenovými ponukami, rozpočtom a ďalšími možnosťami zacielenia.

Jednou zo základných vecí, ktorú musíte urobiť, je preskúmať kľúčové slová. Tieto kľúčové slová sa používajú na opis slov alebo fráz, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní služieb a produktov vo vyhľadávačoch.

Pre svoje kampane SEM môžete použiť ďalšie možnosti zacielenia, ako sú poloha, deň v týždni, záujmy používateľov, čas a mnoho ďalších.

Príklad:

  • Kľúčové slová: obuv, športová obuv, pánska obuv.

  • Deň v týždni: Pondelok, Streda, Piatok.

  • Čas: Od 8:00 do 23:00.

Po tom, čo nastavíte zacielenia, môžete nastaviť mesačný rozpočet a svoju cenovú ponuku (bid).

Kedy budú kampane fungovať?

Keď nastavíte všetko, vaše marketingové kampane pre vyhľadávače začnú okamžite fungovať. Je úplne na vás, na ktorom vyhľadávači začnete. Napríklad pri Google, hneď ako Google Ads schváli vaše reklamy, začnú sa zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Majte na pamäti, že vaše bidy musia aukcie vyhrávať.

Ak sa vaše reklamy zobrazujú, ale nie sú v najlepších výsledkoch, musíte vylepšiť ďalšie veci. Aukcie vyhráte, iba ak budete mať kvalitné reklamy, relevanciu reklám a dostatočné cenové ponuky.

Každý vyhľadávač má iné poradie a pravidlá. Bing a Google zdieľajú podobnú reklamnú aukciu, mali by ste si však prezistiť, na čo sa ktorý vyhľadávací nástroj pozerá a aké sú jeho priority.

Tipy pre SEM kampane

1. Vytvorte si zoznam kľúčových slov

Výskum kľúčových slov je v týchto kampaniach prioritou číslo jeden. Pri vytváraní zoznamu najlepších kľúčových slov musíte vyvinúť maximálne úsilie. Existuje niekoľko spôsobov, ako nájsť tie najlepšie, napríklad môžete použiť automatické dopĺňanie na Googli, prechádzať niektoré odvetvové fóra alebo sociálne médiá alebo si tiež môžete nainštalovať rôzne doplnky prehliadača na výskum kľúčových slov.

Ak váš obchod používa informačný kanál XML s údajmi o výrobkoch, môžete ich tiež automaticky vygenerovať pomocou našej aplikácie BlueWinston.

2. Sledujte výkonnosť kampaní

Ďalšia vec, na ktorú by ste sa mali zamerať, je monitorovanie vašich kampaní. Po nejakom čase uvidíte výsledky, ako napríklad návrat investícii a všetko dôležité, čo sa deje vo vašich kampaniach.

Ak zistíte, že niektoré kľúčové slová nedosahujú požadovanú výkonnosť, môžete svoju kampaň kedykoľvek upraviť. Navrhujeme vám, aby ste svoje kampane nechali bežať najmenej tri až štyri týždne, aby ste mohli porovnať výsledky. Podľa toho, aký vyhľadávač používate, môžete použiť nástroje ako Google Analytics, Google Search Console alebo Bing Webmaster Tools.

3. Implementujte vylepšenia

Treťou vecou, na ktorú by ste sa mali zamerať, sú implementované vylepšenia. Po spustení vašich kampaní na konkrétne obdobie môžete zistiť, ktorá z nich je na tom lepšie. Môžete ich upravovať, meniť svoje cenové ponuky alebo niektoré z nich deaktivovať. Musíte ich čo najviac optimalizovať, aby ste vždy dosiahli najlepšie výsledky.

By |

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku