Miera Konverzie

Čo znamená miera konverzie?

Miera konverzie vyjadruje percentuálny podiel návštevníkov stránky, ktorí úspešne dokončia nákup. To znamená, koľkí zo sto návštevníkov stránky vykonalo žiadanú konverziu. Miera konverzie nám umožňuje sledovať úspešnosť eshopu na základe toho, koľkí z návštevníkov stránky na danom eshope nakúpili alebo vykonali konverziu. Tieto údaje sa sledujú napríklad pomocou nástroja Google Analytics.

tipy_pre_zvysenie_konverzii

Ako dosiahnuť vyššiu mieru konverzií?

Poradíme vám zopár tipov, ktoré môžu pomôcť zvýšiť predaj vo vašom elektronickom obchode. Nebude sa pritom meniť počet produktov v eshope, ani zvyšovať váš stanovený marketingový rozpočet. Váš web musí byť pre zákazníka atraktívny, zaujímavý a najmä prehľadný.

Zákazník musí byť schopný nájsť to, čo hľadá v čo najkratšom čase, inak web môže rýchlo opustiť. Je veľmi dôležité, aby bol váš elektronický obchod schopný premeniť bežného návštevníka stránky na zákazníka. V Ideálnom prípade lojálneho a pravidelne nakupujúceho.

Našich 5 tipov pre zvýšenie miery konverzie

1. Pridajte CTA tlačidlá a online podporu

Pridajte CTA tlačidlá a online podporu, ktorá by mala byť schopná návštevníkom webu odpovedať 24/7. Problém nastáva vtedy, ak je návštevník na webe dezorientovaný, nevie nájsť čo hľadá alebo má otázky, ktoré mu nemá kto zodpovedať. Pre tieto prípady by mal byť k dispozícii online chat alebo minimálne CTA tlačidlá odkazujúce na telefonický alebo emailový kontakt. Návštevník, ktorému sa nevenuje pozornosť a ostáva ignorovaný, odchádza z elektronického obchodu takmer okamžite. Odporúčame mať spustený Livechat iba vtedy, ak môžete odpovedať.

2. Upresnite informácie o vašich produktoch

Upresnite informácie o vašich produktoch a dbajte na ich peknú prezentáciu, ktorá zalichotí oku návštevníka stránky. Napíšte pre každý produkt jedinečný popis, ktorý zaujme a zároveň poskytne všetky potrebné informácie. Podrobne vysvetlite, aké sú prepravné a platobné podmienky pri kúpe produktu, nezabudnite ani poskytnúť zákazníkovi informácie o možnosti reklamácie. Ak predávate produkty, ktoré sú zložitejšie na používanie, pridajte k nim videotutoriály alebo aspoň obrázkové návody.

3. Implementujte remarketingovú stratégiu

Implementujte remarketingovú stratégiu, ktorá zacieli na návštevníkov webu, ktorý si v minulosti prehliadali niektorý z vašich produktov alebo uskutočnili akúkoľvek inú mikrokonverziu. Týmto návštevníkom treba venovať obzvlášť veľkú pozornosť a produkty im vhodne pripomínať. Zvyšuje to šancu opätovného návratu na vašu stránku aj s uskutočnením predtým odloženého nákupu.

miera konverzie

4. Uverejnite recenzie produktov na vašom eshope

Uverejnite recenzie produktov na vašom eshope, ktoré je najlepšie pridať priamo pod produkt, ktorý si potenciálny zákazník prezerá. Recenzie a reálne skúsenosti vašich zákazníkov môžete uverejniť aj v samostatnej kategórií, avšak dbajte na to, aby bola pre návštevníka webu viditeľná. Práve dobré skúsenosti pomôžu presvedčiť spotrebiteľa, aby si daný produkt zakúpil a urýchľuje to jeho rozhodovací proces.

5. Zvýšte návštevnosť svojho webu napríklad písaním blogu

Zvýšte návštevnosť svojho webu napríklad písaním blogu. Treba však dať pozor, aby témy súviseli s produktmi, ktoré ponúkate. Vďaka zaujímavým článkom, ktoré pritiahnu návštevníkov si dlhšie udržíte ich pozornosť a po prečítaní by ste ich mali motivovať ku kúpe produktu, ktorému ste sa v článku venovali. Tento obsah je ľahko šíriteľný aj na sociálnych sieťach. Práve komunikácia firmy na sociálnych sieťach buduje u svojich zákazníkov sociálnu dôveru a môže ich presvedčiť o tom, že ste pre nich správnou voľbou.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku