Optimalizácia kampaní v službe Google Ads

Ak používate Google Ads na inzerciu, možno vás zaujíma, ako optimalizovať svoje kampane.

Optimalizácia kampane je skutočne dôležitá, ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Existuje niekoľko spôsobov, ako optimalizovať svoje kampane. V tomto článku si spomenieme niekoľko rád na to.

Ak chcete mať väčšiu kontrolu, upravujte svoju cenovú ponuku manuálne

Ak s inzerciou v službe Google Ads iba začínate, najlepším spôsobom, ako spravovať svoje ponuky ceny za kliknutie (CZK), je automatické ponúkanie cien. Google Ads funguje na modeli CZK, čo znamená, že platíte za kliknutia na vašu reklamu.

Hneď ako získate podrobnejšie informácie o tom, čo pre vaše podnikanie funguje najlepšie, možno budete chcieť mať väčšiu kontrolu nad svojimi cenovými ponukami. V takom prípade by ste mali zvážiť použitie manuálneho ponúkania cien, ktoré vám pomôže upraviť sumy cenových ponúk pre jednotlivé kľúčové slová alebo reklamné skupiny.

Pri manuálnom ponúkaní CZK môžete nastaviť svoje maximálne ponuky CZK. Ak napríklad zistíte, že niektoré kľúčové slová sú ziskovejšie, môžete pre tieto kľúčové slová ponúknuť ešte vyššiu cenu a zvýšiť tak celkovú výkonnosť tejto reklamy.

Google navrhuje vyskúšať tieto možnosti:

  • Zobrazujte svoje reklamy na prvej stránke s výsledkami vyhľadávania: Ak chcete zvýšiť svoje šance na zobrazenie svojich reklám na prvej stránke, musíte sa ubezpečiť, že vaše cenové ponuky dosahujú alebo prekračujú odhady cenovej ponuky pre zobrazenie na prvej stránke. Musíte tiež myslieť na svoju konkurenciu, ktorá môže investovať viac do kampane a zobrazovať svoje reklamy vyššie ako vy.

  • Použite úpravy cenových ponúk: Môžete tiež použiť úpravy cenových ponúk na zvýšenie alebo zníženie cenových ponúk. Predstavujú percentuálnu zmenu vašich cenových ponúk. Môžete znížiť alebo zvýšiť každú cenovú ponuku vo svojich kampaniach, aby ste ponúkali viac alebo menej pre rôzne polohy, dennú dobu a zariadenia. Ak napríklad predávate elektroniku, môžete zistiť, z ktorého zariadenia máte najviac konverzií. Ak máte asi 90% z telefónov a iba 10% z tabletov, môžete vypnúť zobrazovanie reklám na tabletoch.

Vyberte najlepšie kľúčové slová

Viackrát sme sa o tom zmienili na našom blogu. Výber správnych a najvýnosnejších kľúčových slov je najlepšou stratégiou, s ktorou môžete začať.

  • Vytvorte kľúčové slová z názvov vašich produktov: Ako prvý krok nezabudnite zahrnúť svoje produkty ako kľúčové slová. Vďaka tejto stratégii môžu ľudia, ktorí hľadajú konkrétny produkt, navštíviť vaše stránky a vykonať konverziu.

  • Získajte viac informácií o výskume a nákupnom procese: Mali by ste sa pokúsiť pochopiť, v ktorej fáze nákupného procesu sa potenciálny zákazník môže nachádzať. Ak chcete zacieliť na serióznych kupujúcich, mali by ste vyskúšať kľúčové slová, ktoré obsahujú slová ako „kúpiť“ alebo „kúpiť hneď“.

  • Použite negatívne kľúčové slová (negative keywords): Vylučujúce kľúčové slová vám umožňujú odfiltrovať kliknutia, ktoré pre vás nie sú veľmi cenné. Existuje niekoľko nástrojov, ktoré môžete použiť na vyhľadanie vylučujúcich kľúčových slov, napríklad Google Keyword Planner alebo náš nástroj BlueWinston, ktorý bude pridávať vylučujúce kľúčové slová systémom podľa vášho výberu jazyka a vašich vlastných slov.

Zvýšte atraktívnosť svojich reklám pre potenciálnych zákazníkov

Ak chcete mať úspešné reklamy, musia aj tak vyzerať. Tu je niekoľko rád, ako vylepšiť svoje reklamy:

  • Vytvorte jedinečnú reklamu: Ak chcete, aby ľudia klikali na vašu reklamu, a nie na reklamu vašej konkurencie, musíte ich vzhľad odlišovať. Nebojte sa použiť emodži, krátke popisy alebo kreatívne hlášky.

  • Zdôraznite výhody, ktoré zákazníkom ponúkate: Poskytnite potenciálnym zákazníkom väčšiu motiváciu. Ponúknite niečo špeciálne iba svojim zákazníkom, aby sa nimi ľudia chceli stať.

  • Buďte jednoduchý a konkrétny: Môžete sa sústrediť iba na 1 alebo 2 “selling points”, aby ste dosiahli silnejší dopad. Ak sa pokúsite do svojej textovej reklamy zabaliť príliš veľa bodov „za“, vaša pointa sa môže stratiť.

  • Nezabudnite na sezónnosť: Môžete prispôsobiť svoje reklamy sezónnosti, ako je napríklad vianočný výpredaj alebo black friday. Vďaka tomu môžete mať ešte väčšie prínosy.

  • Použite rozšírenia pre reklamy: Ak chcete, aby vaše reklamy vyzerali odlišne, môžete ich vylepšiť aj pomocou rozšírení reklamy.

Zhrnutie

Vieme, aké ťažké je nastaviť tie najlepšie reklamy, ktoré zvyšujú váš predaj. Vďaka týmto tipom môžete implementovať ich vylepšenia a získať ešte viac zákazníkov ako obvykle. Nezabudnite vylepšiť svoju vstupnú stránku, vytvárať kreatívne názvy alebo používať rozšírenia reklamy.

By |

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO