Organické vyhľadávanie
Na rozdiel od výsledkov plateného vyhľadávania, ktoré sa vypĺňajú prostredníctvom aukčného systému, sú výsledky organického vyhľadávania založené na relevancii k vyhľadávaciemu dotazu používateľa, odkazom a autorite domény a ďalším organickým hodnotiacim faktorom.
Vo všeobecnosti ľudia dôverujú vyhľadávacím nástrojom, čo potvrdzujú aj výroky ako “vygoogli si to” a podobne. Aj organické vyhľadávanie má svoje šedé oblasti. Avšak z veľkej časti je organické vyhľadávanie riadené SEO. Čím viac lepšie budete používať konkurenčné kľúčové slová, tým lepšie výsledky vám organické vyhľadávanie prinesie.
Webové stránky, ktoré pravidelne vytvárajú obsah optimalizovaný pre vyhľadávanie zaznamenávajú neustály nárast návštevnosti z organického vyhľadávania a lepšie umiestnenie vo vyhľadávacích výsledkoch.
Organická premávka je všeobecne považovaná za najcennejší zdroj premávky z niekoľkých dôvodov:
Google je veľmi konkrétny, pokiaľ ide o jeho hodnotenie a umiestnenie kľúčového slova v prvých piatich výsledkoch naznačuje, že váš obsah je vysoko kvalitný.
Posunúť sa v rebríčku nahor je ťažké a vyžaduje si čas, ale ak sa tam dostanete, budete môcť dlho využívať ich výhody.
- Výsledky na prvej stránke Google (10 najlepších) získavajú 92% zľavu z celej vyhľadávacej prevádzky na Googli. Na druhej stránke klesá prevádzka o 95%.
Zvýšenie organickej návštevnosti a získanie najlepších hodnotení si vyžaduje čas, vytrvalosť a viac úsilia ako v minulosti – ale stojí to za to. Berte do úvahy nasledujúce skutočnosti:
- 57% marketingových pracovníkov tvrdí, že SEO má najväčší vplyv na generovanie potenciálnych zákazníkov
- Potenciálni zákazníci z organického vyhľadávania majú v priemere mieru zavretia len 14,6%
- Ľudia, ktorí najviac míňajú sa skôr obrátia na organické vyhľadávanie informácií
- Každý mesiac existuje viac ako 10,3 miliárd vyhľadávaní Google, pričom 78% používateľov internetu skúma produkty a služby online
Existuje niekoľko faktorov, ktoré môžu ovplyvniť hodnotenie:
- Štruktúra interných a externých odkazov
- Štruktúra spätného odkazu
- Technické faktory (napríklad dĺžka URL adries , doby načítania)
- Kvalita a štruktúra obsahu
- Vylepšenie prostredníctvom médií, ako sú videá a obrázky
- Mobilná optimalizácia
Protokol https
Aby ste si overili, či je na vašej stránke všetko v poriadku, existuje niekoľko nástrojov, ktoré vám dajú správny smer. Žiadny nástroj vám síce nepovie, ako to máte robiť na 100%, ale aspoň budete o niečo múdrejší.
Na trhu ich je hneď niekoľko a každý z nich má svoje pre a proti. V skratke vám ukážeme aspoň niektoré z nich.
Prvým je Google Search Console. Nesmie chýbať u žiadneho SEO špecialistu, ale aj majiteľa webovej stránky. Ide o tool od Googlu a je úplne zadarmo. Pomôže vám pri technických faktoroch webu, upozorní vás, či je niekde chyba a ako vyzerá web vo vyhľadávaní. Krátke kurzy poskytuje priamo Google, takže sa v Search Console určite nestratíte.
Ďalším je napríklad Screaming Frog. Ten slúži na “crawling stránky”, teda jej prejdenie vyhľadávacími botmi. Každý vyhľadávač má botov, ktorý “crawluje” akúkoľvek stránku, ku ktorej majú prístup. Tak sa dostane do samotného Googlu.
Poslednou alternatívou, ktorú vám ponúkneme, je Marketing Miner. Funguje na podobnom princípe ako Screaming Frog, avšak analýza funguje na serveri, teda nezaťažuje váš počítač. Okrem “crawlovania” pomáha aj s analýzou kľúčových slov, ich získaním a okrem toho ponúka mnoho ďalších možností, ktoré oceníte ak sa rozhodnete do sveta SEO vstúpiť hlbšie.
Marketing v organickom vyhľadávaní vám pomôže zvýšiť návštevnosť vašich webových stránok. Túto hodnotnú premávku môžete premeniť na potenciálnych zákazníkov a výnosy pre svoje podnikanie.
Ak sa chystáte rozšíriť svoju spoločnosť, marketing v organickom vyhľadávaní vám pomôže dosiahnuť tento cieľ.
Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston
Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!
Prejdi na domovskú stránku