PLA

PLA je skratka pre Product Listing Ads. V nákupoch Google prezentujú možnosť pre eCommerce predajcov ako získať špecifické publiká ktoré sú vo väčšine prípadov pripravený vykonať kúpu vašej služby alebo vášho produktu.

Presnejšie sú to platené reklamy s obrázkom, ktoré slúžia na zaujatie potencionálneho zákazníka. Podľa všeobecných štatistík, PLA reklamy majú o 22% viac kliknutí ako obyčajné textové reklamy.

PLA reklamy umožňujú vidieť ako produkt vyzerá, jeho cenu a názov obchodu, ktorý tento produkt predáva.

Po kliknutí na obrázok je užívateľ presmerovaný na stránku predajcu kde sa môže dozvietieť viac informácií o danom produkte.

Aký je rozdiel medzi PLA a PPC?

Ako sme už spomenuli, PLA obsahujú obrázky vo vyhľadávaní. Bežnejšie vidíme textové reklamy ktoré sa zobrazujú takmer v každom vyhľadávači. PLA vyžadujú používanie data feedu, ktorý je zoznam produktov s atribútmi ktoré predávate. PPC, teda text ads, nepotrebujú žiadny produktový feed.

1. Landing Page vs Data Feed

Textové reklamy PPC sa vytvárajú jednoduchým vytvorením reklamy v službe Google Ads a nasmerovaním reklamy na vstupnú stránku na vašom webe. PLA vyžadujú, aby ste odoslali „produktový feed“, ktorý je zoznamom vašich produktov s pridruženými informáciami, ako sú cena, popis, adresa URL stránky produktu a obrázok produktu. Zvyčajne sa odosielajú prostredníctvom tabuľky alebo automatizovaného nástroja tretej strany.

2. Zacielenie na kľúčové slová

Na rozdiel od reklám s PPC nemôžete vybrať kľúčové slová, pre ktoré chcete ponúkať ceny. Reklamy s produktovými informáciami sa zobrazujú podobným spôsobom ako výsledky organického vyhľadávania. Google určuje, či je vaša reklama relevantná pre vyhľadávací dopyt. Určujú relevantnosť vašej reklamy podľa priameho informačného kanála údajov, ktorý zadáte, a podľa toho, aké kľúčové slová sa nachádzajú v názve produktu, popise a kategóriách.

3. Žiadna záruka

PLA sú odkázané na milosť algoritmov spoločnosti Google a na určovanie ich relevantnosti, a teda pravdepodobnosti, že sa zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania. Na rozdiel od PPC, v ktorom si môžete kúpiť cestu k výsledkom vyhľadávania.

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku