Plánovač výkonnosti

Majú vaše Google Ads kampane ten najlepší možný výkon? Ak áno, určite to môže byť ešte lepšie. Ako? S plánovačom výkonnosti, samozrejme.

planovac vykonnosti

Čo je plánovač výkonnosti?

Ide o nástroj Google Ads, ktorý vám dáva možnosť tvoriť plány pre mínanie reklamného rozpočtu a ako môžu rôzne zmeny ovplyvniť výkonnosť kampaní, tým pádom ako dokážete získať ešte lepšie výsledky.

Je niekoľko vecí, ktoré s plánovačom výkonnosti dokážete. Napríklad predpovedať ako sa budú kamapne vyvíjať, zistiť o možných výsledkom pri rôznych nastaveniach a porozumieť možnostiam, ktoré máte počas sezónnych časoch a spravovať rozpočty.

Ak sa pýtate prečo by ste mali používať plánovač výkonnosti, tu je niekoľko výhod:

  • môžete vidieť predpokladaný výkon vašej kampane na ďalší mesiac alebo kvartál
  • získate užitočné návrhy ako dosiahnuť lepší výkon pri takom istom rozpočte
  • naučíte sa ako budú ovplyvnené ciele vašej kampane pri rôznych zmenách

Ako plánovač výkonnosti funguje?

Google pracuje s nepredstaviteľným množstvom informácií každý jeden deň. Zakaždým, keď si niečo vyhľadáte vo Vyhľadávacej sieti Google, informácie o vašom hľadaní sa dostanú ku Googlu a putujú do ich metrík a štatistík.

Takto môžu byť tieto informácie pretavené do znalostí pre marketérov a inzerentov. Každý chce, aby ich kampaň bola čo najúspešnejšia. Plánovač výkonnosti vám s týmto cieľom pomôže.

Plánovač výkonnosti je aktualizovaný každých 24 hodín vzhľadom na dáta z aukcie reklám z predchádzajúcich 7-10 dní a berie na vedomie údaje z Vyhľadávania Google, Google Display a iných Googl platforiem.

Po niekoľkých simuláciách vám dá plánovač výkonnosti predpoklad ako sa kampaň dokáže zmeniť na základe aktuálnych trendov. Na precízne predpokladanie trendov využíva strojové učenie.

Bude ale obozretný! Žijeme v časoch, kedy sa všetko rýchlo mení, takže plánujte skôr krátkodobo. Týždeň dopredu miesto mesiaca alebo kvartálu. Takto neriskujete, že sa niečo rapídne zmení v trendoch a zníži to výkonnosť vašich kampaní.

Kedy môžete využívať plánovač výkonnosti?

Aby ste mohli používať plánovač výkonnosti, musíte spĺňať určité podmienky:

Kampane vo vyhľadávaní:

  • musia využívať aspoň jedno z cenových ponúk: manuálna CPC, vylepšená CPC, maximalizovať kliknutia, maximalizovať konverzie, ROAS alebo cieľová CPA
  • musia ísť minimálne 72 hodín
  • musia mať minimálne 3 kliknutia za posledných 72 hodín

  • za posledných 7 dní mali aspoň jednu konverziu (neplatí v prípade kampaní nezameraných na konverzie)

Shoppingové kampane (inteligentné aj štandardné kampane):

  • majú aspoň 100 konverzí/hodnôt konverzií za posledných 7 dní
  • majú aspoň 10 konverzií/konverzných hodnôt za posledných 10 dní
  • sú aktívne aspoň posledných 10 dní a míňajú minimálne 10$ denne
  • pri štandardných Shopping kampaniach neboli limitované rozpočtom za posledných 10 dní

Je aj niekoľko kampaní, na ktoré sa plánovač výkonnosti nedá uplatniť. Ide o vymazané kampane, kampane v návrhu alebo v štádiu experimentu alebo neboli aktívne po dobu aspoň 10 dní po splnení všetkých podmienok.

Čo očakávať od plánovača výkonnosti?

Podľa Googlu boli schopní inzerenti zvýšiť konverzie až o 43% vďaka plánovaču výkonnosti. A to je už zaujímavé číslo. S daným rozpočtom vám plánovač výkonnosti navrhne ako rozdeliť rozpočet pre čo najlepší možný výsledok. Pohrajte sa s možnosťami a možno skončíte s CPA 10€ miesto 24€.

Ďalšou možnosťou, čo vás môže stretnúť, sú úplne rovnaké výsledky po použití plánovača výkonnosti. Ako? Pretože už teraz spravujete kampane čo najlpšie a už sa nemáte ako zlepšiť. Len tak ďalej!

By |

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku