PPA (Pay per action)

PPA alebo Pay Per Action je obchodý model, ktorý sa používa pri reklame na internete.
Je to vlastne forma reklamy, ktorá je podobná modelu PPC (Pay per click) s tým rozdielom, že pri PPA inzerent platí vtedy, keď zákazník spraví určitú ’’akciu’’.

Akciou môže byť napríklad: odoberanie noviniek na tvojom e-shope posielané na mail, zakúpenie produktu/ priama konverzia, navštívenie URL adresy tvojho webu.

ppa

Ako to reálne funguje?

Systém funguje tak, že prostredníctvom obsahovej sieti spoločnosti Google umožní inzerentom vybrať si reklamy, ktoré chcú zobrazovať zákazníkom na svojej stránke. Môžu si vybrať medzi rôznymi typmi reklám:

  • Textové reklamy
  • Obrázkové/Shoppingové reklamy
  • Reklamy s textovými odkazmi – zobrazujú sa v súlade s obsahom webových stránok

Kedy je výhodné využiť tento obchodný model?

Najmä vtedy, keď vaša spoločnosť dobre pozná svoje náklady na získanie zákazníkov. Vtedy je správny čas využiť výhodu širokej diváckej základne Googlu.

Aký je postup pri vytvorení reklamy PPA?

  1. Prvým krokom je prihlásenie sa do svojho účtu Google Ads. Následne si všimnete kartu s ‘’platba za akciu’’. Nachádza sa medzi stránkami vo vašej kampani. Tu kliknete na túto kartu a vstúpite do tejto oblasti. Ďalej zvolíte ‘’vytvoriť novú kampaň’’.
  2. Potom musíte zadať zoznam kľúčových slov, ktoré sa týkajú vašich produktov. Práve tieto výrazy spustia vaše reklamy, pokiaľ ich bude zákazník hľadať.
  3. Na koniec prejdete ku klasickému vytváraniu reklám v Google Ads, po tomto nastavení nájdete definíciu AKCIE, ktorú budete považovať za KONVERZIU. A tu môžete mať rôzne možnosti, už spomínané vyššie (napríklad: predaj, registrácia, nastavenie doručenia na adresu, skrátka akákoľvek akcia, ktorá vám stojí za to, aby ste ju zaplatili).

Ďalej si určíte koľko ste ochotný zaplatiť za túto AKCIU.

Príklad z praxe:

Váš mesačný rozpočet e-shopu s obliečkami je 50 €. CPA (Cost per click - koľko ste ochotný dať za jednu objednávku) si určíte = 1€.

Vašou AKCIOU bude len predaj produktu na vašej stránke s obliečkami. Reklama sa mesačne zobrazí 1000 ľuďom, a z 1000 ľudí klikne na vašu reklamu 100. Ale reálne nakúpi produkt (priama konverzia/ AKCIA) len 10 ľudí, teda inzerent zaplatí poskytovateľovi reklamného priestoru len poplatok za 10 ľudí, ktorí reálne nakúpili na jeho e-shope. Čiže celková mesačná cena reklamy pre jeho e-shop je presne 10€. Zvyšné peniaze v rozpočte na reklamu ostávajú na budúce výdavky.

Valentína Čierna, BlueWinston

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku