PPI – Pay Per Impression / Platba Za Impresiu
Čo znamená skratka PPI a kam ju môžeme zaradiť?
Skratka PPI (platba za impresiu) spolu s PPV (platba za zobrazenie/view) patrí medzi obchodné modely reklamy na internete. Sú to vlastne platené spôsoby, ktoré inzerent využíva, aby oslovil svojho potenciálneho zákazníka.
Teraz sa vrátime späť k PPi a vysvetlíme si ju podrobnejšie.
Ako už som spomínala patrí k obchodným modelom na internete, tzv. k online reklame, pri ktorej inzerent platí za to, koľkokrát sa jeho reklama zobrazí na webových stránkach narozdiel od PPC reklamy, kde si zaplatí za preklik zákazníka.
Tento typ reklamy sa využíva na základe tisíc zobrazení za predom určené množstvo peňazí.
Ako vypočítame PPI?
Impresie sa počítajú pre všetky zobrazené reklamné bannery na 1 stránke a to takto:
Cena impresie v PPI modeli sa vyjadrí hodnotou CPT (cost per thousand) ako sme už spomínali vyššie, čiže cenou za tisíc zobrazení.
CPT je jednotka, v ktorej sa vždy udáva cena za reklamu na internete, pričom sa zobrazuje na webových stránkach. (môžeme pomenovať aj CPM = cost per mile, pretože to znamená presne to isté)
CPT= Celkové náklady / Počet impresií * 1000
Ako to reálne funguje na webe?
Takže čo sa týka webových stránok, pri PPI môžu byť vaši potenciálni zákazníci presmerovaní na váš web len jedným kliknutím. Najlepším spôsobom ako inzerovať na určenej webovej stránke bez využitia služby je dohodnúť sa na dobrej sadzbe priamo s jej vlastníkom. PPI sa najčastejšie využíva ak je vašim účelom zvýšiť napríklad povedomie vašej stránky a nezáleží vám na kliknutí, či konverzií, ktorá nás zaujíma pri PPC reklame.
Výhody PPI?
Jednou spoločnou výhodou vrámci všetkých online reklám je taká, že návštevníci sú presmerovaní na váš web len jediným kliknutím myšou.
Pokiaľ použijete PPI cenovú štruktúru a vaše reklamy majú vysokú mieru prekliku (CTR- prekliky/ zobrazenia ), ste schopní ušetriť veľké množstvo peňazí a času, pokiaľ to porovnáme s CPC (cenou za preklik).
Príklad: ak je cena CPC = 5 USD, a vaša priemerná cena reklám za 3 kliknutia na 1000 zobrazení je 15 USD, tak potom pokiaľ je miera PPI nižšia ako 15 USD za tisíc zobrazení, PPI vám dokáže ušetriť peniaze.
Rezervujte si
20 minutový hovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.
NAPLÁNUJTE SI DEMO
