Publiká v Google Ads

Čo sú publiká v Google Ads?

Zjednodušene povedané, Google Ads Audiences (publiká Google Ads) sú jedným z mnohých spôsobov, ako zacieliť na potenciálnych zákazníkov. Publikum predstavuje skupinu ľudí, ktorí majú podobné záujmy a zámery.

Máte možnosť vybrať, aké publikum chcete osloviť, napríklad fanúšikov cestovania, horolezectva alebo dokonca konkrétnych potenciálnych zákazníkov, ktorí navštívili vašu webovú stránku.

Tento nástroj je veľmi nápomocný všetkým podnikateľom, ktorý chcú preraziť online. Umožňuje vám lepšie fungovať na obrovskom trhu s vyhľadávaním, zobrazením, YouTube a Gmailom.

Pokiaľ sa plánujete naučiť ovládať tento nástroj, tak na tom len získate. Môžete zlepšiť výkonnosť vašich kampaní a priniesť tak oveľa viac konverzií.

Kde nájsť publiká v Google Ads?

Aby ste mohli publikum použiť, musíte predovšetkým vedieť, kde ho nájdete. Publikum sa nachádza v správcovi publika vo vašej zdieľanej knižnici. Google pre vás predvolene vytvára niektoré elementárne remarketingové zoznamy, ako aj typ publika.

landing_page

Teraz, keď viete, ako pristupovať k publiku, môžete vidieť veľkosť každého zoznamu na základe kompatibilnej siete, v ktorej je. Zatiaľ existujú štyri siete, ku ktorým má Google prístup, aby v nich mohol používať publikum. Tieto siete sú Vyhľadávacia sieť, Obsahová sieť, YouTube a Gmail.

Ak chcete maximalizovať svoj „potenciál publika“, nezabudnite si pred zostavením svojej reklamnej stratégie skontrolovať zoznamy sieťovej kompatibility, pretože nie všetky siete sú kompatibilné so všetkým publikom.

Typy publík v Google Ads

Existuje veľa typov publika, preto uvádzame zoznam najbežnejšie používaných typov a ich stručný popis.

  1. Publikum podľa záujmov – Oslovenie potenciálnych zákazníkov na základe ich životného štýlu, záľub a zvykov.
  2. Custom Affinity – Podobné ako publikum podľa záujmov, ale lepšie optimalizované tak, aby vyhovovalo vašej presnej značke.
  3. In – Market – Určené pre inzerentov, ktorí sa viac zameriavajú na získavanie konverzií od potenciálnych kupujúcich.
  4. Life Event – Spôsob, ako osloviť zákazníkov v závislosti od ich životných úspechov, napríklad manželstvo, kúpa nového auta, promócia atď.
  5. Custom Intent – Pomocou kľúčových slov, adries URL, služieb a aplikácií súvisiacich s produktmi, ktoré váš potenciálny zákazník môže navštevovať, môžete definovať svoje publikum.
  6. Remarketing – Spôsob, ako osloviť ľudí, ktorí v minulosti interagovali s vašimi produktmi alebo službami.
  7. Návštevníci vášho webu – Jednoduchý zoznam tých, ktorí v minulosti navštívili vaše stránky. Môžete definovať konkrétne filtre.
  8. Používatelia YouTube – Potenciálnych zákazníkov, ktorí si pozreli vaše videá, môžete pridať na zoznamy YouTube, aby ste lepšie propagovali svoj produkt alebo službu.
  9. Užívatelia vašej aplikácie – Zobrazujte relevantné reklamy ľuďom, ktorí si nainštalovali vašu aplikáciu do ich osobného zariadenia.
  10. Vlastné zoznamy zákazníkov – Zoznamy vygenerované na základe kontaktných informácií zákazníka, ako sú e-mail, adresa, PSČ atď. Môžete ich zhromaždiť v priebehu času, ale musia sa manuálne implementovať do reklám Google, kým sa stanú platným zoznamom zákazníkov.
  11. Vlastná kombinácia – Pokrok zahŕňajúci zlúčenie dvoch alebo viacerých existujúcich remarketingových zoznamov.
  12. Podobné publiká – Prispôsobte svoj zoznam pomocou už existujúcich klientov a vytvorte nový zoznam ľudí s podobným záujmom o vaše produkty. Toto by mohol byť váš obľúbený osobný spôsob, ako osloviť potenciálnych nových zákazníkov. Týmto spôsobom môžete kontaktovať aj svojich predchádzajúcich zákazníkov a znovu ich osloviť.
  13. Podrobné demografické údaje – Táto možnosť vám umožňuje osloviť určité segmenty zákazníkov výberom iba ľudí, ktorí zdieľajú spoločné znaky, ako sú vysokoškoláci, učitelia, noví rodičia atď.
  14. Vlastné zoznamy zákazníkov – Zoznamy vygenerované na základe kontaktných informácií zákazníka, ako sú e-mail, adresa, PSČ atď. Môžete ich zhromaždiť v priebehu času, ale musia sa manuálne implementovať do reklám Google, kým sa stanú platným zoznamom zákazníkov.
  15. Vlastná kombinácia – Pokrok zahŕňajúci zlúčenie dvoch alebo viacerých existujúcich remarketingových zoznamov.
  16. Podobné publiká – Prispôsobte svoj zoznam pomocou už existujúcich klientov a vytvorte nový zoznam ľudí s podobným záujmom o vaše produkty. Toto by mohol byť váš obľúbený osobný spôsob, ako osloviť potenciálnych nových zákazníkov. Týmto spôsobom môžete kontaktovať aj svojich predchádzajúcich zákazníkov a znovu ich osloviť.
  17. Podrobné demografické údaje – Táto možnosť vám umožňuje osloviť určité segmenty zákazníkov výberom iba ľudí, ktorí zdieľajú spoločné znaky, ako sú vysokoškoláci, učitelia, noví rodičia atď.

Je nevyhnutné pamätať na to, že nie všetky segmenty publika sú vytvárané rovnako. Niektoré publiká, ako je napríklad custom affinity, vyžadujú veľa práce, aby správne fungovali. Niektoré vyžadujú, aby ste na svoju webovú stránku implementovali remarketingové značky Google Ads a iné jednoducho nie sú kompatibilné s kampaňami vo Vyhľadávacej sieti. Aby ste správne vytvorili publikum, musíte pochopiť výhody a nevýhody každého z nich.

Ako Google určuje publikum?

Je ťažké povedať, ako Google presne určuje publikum, ale môžeme to zjednodušiť a začať hovoriť o algoritmoch Google. Pretože Google používa strojové učenie, je jednoduchšie analyzovať nespočetné množstvo signálov a premeniť ich na štatistiky.

Štatistiky môžeme definovať ako čokoľvek, od zámeru nákupu alebo priemerného trvania relácie až po polohu používateľa. Akonáhle systém nájde významný vzťah medzi položkou a používateľom, skombinuje tieto informácie niekoľkými spôsobmi, ale v zásade spojí všetky body.

Výsledkom sú kombinované primárne informácie s demografickými informáciami, ako je vek, pohlavie, aby sa vo svojom informačnom kanáli zobrazil príslušný produkt.

Ako pridať zacielenie na publikum do kampane alebo reklamnej skupiny?

  1. Najskôr sa prihláste do svojho účtu Google Ads.
  2. V ponuke stránok prejdite na publikum.
  3. Začnite kliknutím na tlačidlo “+”.
  4. Vyberte reklamnú skupinu a potom zo zoznamu vyberte kampaň.
  5. Vyberte typ publika, s ktorým sa chcete spojiť.
  6. Kampane vo vyhľadávaní:
  7. Remarketing – Ľudia, ktorí mali predtým navštívili váš web.
  8. Kampane v Obsahovej sieti:
  9. Affinity – Skupina ľudí, ktorí majú podobný životný štýl
  10. Intent – Ľudia, ktorí skúmajú vaše výrobky.
  11. Remarketing
  12. Video kampane:
    Affinity
    Intent
    Remarketing
  13. Podrobné demografické údaje – ľudia zdieľajúci spoločné črty ako študenti, noví rodičia atď.
  14. Hotelové kampane:
    Remarketing
  15. Vyberte publiká, ktoré chcete pridať, a kliknite na tlačidlo Uložiť.

Hľadanie publika

Vyhľadávanie publika vám môže pomôcť nájsť publikum cez všetky typy, bez toho, aby ste museli zadávať filtre konkrétnych kategórií. Je k dispozícii pre všetky kampane, ktoré podporujú zacielenie alebo pozorovanie.

Nápady publika

Tento nástroj môžete použiť na rýchly výber správneho publika pre vaše výrobky alebo značky. Týmto spôsobom môžete zlepšiť dosah svojich kampaní voči ľuďom, ktorí ich musia vidieť. Tieto publiká sa nachádzajú na karte nápady (ideas).


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku