Retargeting

Retargeting je forma online reklamy, ktorá pomáha priniesť späť návštevníkov, ktorí už vašu stránku opustili. Pre väčšinu stránok platí, že iba 2% návštevníkov nakúpili počas ich prvej návštevy webu. Retargeting je nástroj vytvorený na pomoc spoločnostiam zasiahnuť tých 98% ktoré nekonvertujú okamžite.

Ako retargeting funguje?

Retargeting funguje na princípe cookies a používa jednoduchý Javascript kód na anonymné “sledovanie” vášho publika. Vždy, keď potenciálny nakupujúci príde na váš web, prijme cookies. Vďaka nim je mu po opustení stránky pripomínané, čo si to chcel pred pár dňami vlastne kúpiť a že daný produkt hľadal zrovna u vás. Pokiaľ máte spustený retargeting.

Retargeting je vyhľadávanou technikou práve na začiatku nákupného cyklu. Práve vtedy je treba sa ľuďom pripomínať a priviesť ľudí k prípadnej konverzii.

Výhody retargetingu

  • rýchlo sa nastavuje
  • zvyšuje počet konverzii
  • lepšia investícia do reklamy

Retargeting prináša viac konverzii ako obyčajná reklama, keďže cieli presne na ľudí, ktorí už o vás prejavili záujem. Remarketing má však oveľa viac možností:

  • zacielenie na určitú kategóriu (napr. televízory Samsung) alebo konkrétne výrobky
  • zacielenie na nedokončené objednávky
  • zobrazenie reklamy len tým ľuďom, ktorí boli na vašej stránke dlhšie ako 60 sekúnd 
  • zákazníkom, ktorí si u vás kúpili napríklad notebook je možné neskôr zobrazovať reklamu na váš servis (oprava notebooku…) 
  • v Google Ads je možnosť vo vyhľadávaní Google zobrazovať inú reklamu tým, čo vašu stránku už navštívili a tým, čo ešte nie

Aký je rozdiel medzi retargetingom a remarketingom?

Retargeting sa najčastejšie používa na popísanie online grafických reklám, ktoré sa zobrazujú návštevníkom, ktorí síce prišli na váš web, ale bez nákupu odišli preč. Tento typ marketingu sa vykonáva pomocou súborov cookie, ktoré sledujú používateľa po opustení vášho webu.

Reklamy s novým zacielením sa zobrazujú v sieťach tretích strán, ako sú Reklamná sieť Google a Facebook, ktoré vám dávajú príležitosť osloviť vašich potenciálnych zákazníkov na mnohých webových stránkach.

Koľko retargeting stojí?

Skutočné náklady závisia od nákladov na umiestnenie reklamy a samozrejme od prideleného rozpočtu. Hodnota, ktorú získate, závisí od ponúkaného cenového modelu a vašich konkrétnych cieľov.

Kampane na opätovné zacielenie sa ponúkajú na základe ceny za CPM alebo CPC:

  • CPM = cena za 1 000 zobrazení
  • CPC = cena za kliknutie
  • CPM je najlepšia, keď je vaším cieľom povedomie, keď platíte za zobrazenia, nie je zaručené žiadne kliknutie. Mnohokrát platíte za reklamu, ktorá sa nachádza v dolnej časti stránky a ani sa nevidí. Nie je to ideálny model na zvýšenie predaja.

CPC znamená, že platíte iba vtedy, keď niekto klikne. A niekto, kto klikne, má pravdepodobne veľký záujem o ponuku. Ak máte konkrétny výkonnostný cieľ, napríklad zvýšenie výnosov, výberovým modelom je CPC.

Pohyb ľudí na internete je častokrát veľmi rýchly, impulzívny a totálne bez rozmyslu. Často váhajú, či si daný produkt kúpiť, nepamätajú si, kde ho videli a viackrát odchádzajú z vašej stránky a zase sa naspäť vracajú. Kým sa rozhodnú, hýbu sa medzi vami a vašou konkurenciou.

Tu je dobrý remarketing, ktorý vám veľkú časť týchto návštevníkov privedie naspäť rovno do košíka. Preto je malá investícia do retargetingu dobrá voľba.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku