Rozšírenia reklám

Google reklama pozostáva z nadpisov, popisu a vstupnej stránky, pre ktoré máte obmedzený počet znakov. Toto základné zloženie môžete obohatiť o ďalšie informácie a to za pomocí rozšírenia reklám, ktoré predstavujú skvelý spôsob, ako spraviť z vašej reklamy zaujímavejšiu a atraktívnejšiu inzerciu pre potencionálnych zákazníkov.

Hlavnou výhodou reklám s rozšíreniami je, že vám dokážu poskytnúť väčšie vizuálne miesto, ktoré následne prinesie aj viac kliknutí na vašu reklamu.

Rozšírenia reklamy sú k dispozícií bezplatne, čo znamená, že za ich využívanie nič neplatíte. V prípade ich využitia, ak vám napríklad niekto zavolá kliknutím na button, platíte štandardne za klik.

Kde nájdete rozšírenia reklám?

V Google Ads nájdete tieto rozšírenia o reklamy kliknutím na “Reklamy a rozšírenia” a následne zvolíte podkategóriu “Rozšírenia”

lokácia rozšírení

Typy rozšírení

  • rozšírenie o odkazy na podstránky
  • rozšírenie o popisy
  • rozšírenie o štruktúrované úryvky
  • rozšírenie o telefonické funkcie
  • rozšírenie o adresu
  • rozšírenie o ceny
  • rozšírenie o promo
  • rozšírenie o aplikáciu

Rozšírenia o odkazy na podstránky

Rozšírenia o odkazy na podstránky môžete pridávať na úrovni kampane, účtu alebo reklamnej skupiny. Odkazy na podstránky presmerovávajú používateľov už na konkrétne stránky na vašom webe. Hlavnou výhodou rozšírenia o odkazy na podstránky je reklamný priestor, ktorý viete za ich pomoci získať pre vaše marketingové účely.

rozšírenia o podstránky

Majte však na pamäti, že odkazy na podstránky sa nebudú pri vašej reklame zobrazovať vždy a dokonca sa bude líšiť aj počet zobrazených odkazov. Najčastejšie sa zobrazujú 2 až 4 odkazy na podstránky preto vám odporúčame, aby ste do svojich reklám pridali aspoň 6 rozšírení o podstránky. Google na základe nich vyberie, ktoré sú pre užívateľov zaujímavé a tie následne zobrazí.

Rozšírenia o popisy

Rozšírenia o popisy sa zobrazujú v podobe viacerých krátkych textov, ktoré pomáhajú k tomu, aby bol váš inzerát opäť o niečo výraznejší. Umožňujú vám pridať do reklám ďalšie vaše výhody, ktoré sa do textu nevošli. Taktiež predstavujú skvelý spôsob ako zaistiť, aby vaše reklamy vynikli a získali kliknutia bez toho, aby ste museli zvýšiť váš rozpočet.

Odporúčame vám, aby ste neopakovali výhody, ktoré ste už písali v texte vo vašej reklame, ale zamyslite sa nad ďalšími, ktoré viete svojim zákazníkom ponúknuť. Do vašich reklám pridajte minimálne 6 rozšírení o popisy, aby sa mohli tak isto ako v prípade rozšírení o odkazy na podstránky prestriedať.

Rozšírenie o štruktúrované úryvky

Za pomoci rozšírení o štruktúrované úryvky zvýraznite konkrétne aspekty produktov alebo služieb. Zobrazujú sa pod textovou reklamou a to v podobe hlavičky, ktoré Google predom poskytuje (napr. služba, značka, vybavenie, kurzy a pod.) a zoznamu hodnôt (napr. konkrétne značky telefónov – Samsung, Huawei, Apple, Lenovo a pod.)

Rozšírenie je relatívne nové a nie je ho vidno tak často v porovnaní s inými rozšíreniami, no aj tak odporúčame, aby ste si pridali do vašej reklamy minimálne jedno rozšírenie o štruktúrované úryvky.

Rozšírenie o telefonické funkcie

Rozšírenie o telefonické funkcie môže byť zaujímavé pri reklamách, ktoré sa zobrazujú užívateľom na telefóne. Vďaka rozšíreniu im poskytnete možnosť sa s vami okamžite spojiť.

rozšírenie o telefón

V prípade, že sa rozhodnete do svojich reklám pridať rozšírenie odporúčame, aby ste si obmedzili dané reklamy na čas a deň. Zabezpečíte tak, že sa vaše reklamy zobrazia v časoch, kedy ste pripravení telefón zdvihnúť.

Rozšírenie o adresu

Rozšírením o adresu umožníte vo svojej reklame zobraziť aj adresu alebo pobočku firmy. Rozšírenie bude pre vás výhodné v prípade, že cielite na zákazníkov z okolia vašej firmy. V prípade, že sa reklama zobrazí na telefóne, zabezpečíte tým, že si užívateľ k vám nájde cestu rýchlo a za pomoci navigácie.

Rozšírenie o adresu

Rozšírenie o ceny

Rozšírenie o ceny môžu zvýšiť hodnotu vašich reklám. Zobrazujú sa pod textovou reklamou a predstavujú skupinu 8 kariet. Z ponúk cien vedia užívatelia prejsť už na konkrétnu položku, ktorá ich v reklame zaujala. Nevýhodou však je, že toto rozšírenie je momentálne dostupné iba v nasledujúcich jazykoch: angličtine, holandčine, nemčine, poľštine, ruštine, portugalčine, španielčine, švédčine, francúzštine, japončine, a taliančine.

Rozšírenie o promo

Rozšírenia o promo sa zobrazujú pod reklamou ako štítok s tučným písmom, vedľa vášho textu. V prípade, že užívateľ klikne na dané rozšírenie, prejde priamo na vašu promo ponuku. Pri rozšírení o promo máte k dispozícií príležitosti a dátumy ako napr. Vianoce, Deň matiek, Valentín, Zimný výpredaj a pod.

Rozšírenie o aplikáciu

Pridaním rozšírení o aplikáciu umožníte k vašej reklame pridať odkaz na aplikáciu pre mobilné telefóny alebo tablety. Užívatelia si vďaka tomu môžu vo vašej reklame aplikáciu hneď stiahnuť.

Rozšírenie o aplikáciu

Na záver

Rozšírenia sa v reklame nezobrazujú vždy. Zobrazia sa v prípade, že majú potenciál zvýšiť výkon vašej reklamy, alebo keď má vaša reklama dostatočne vysokú pozíciu. Pre zobrazenie rozšírení je potrebné dosiahnutie minimálneho hodnotenia reklamy. Aby ste ho dosiahli, budete možno musieť upraviť cenovú ponuku vašej reklamy alebo jej kvalitu.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku