Veľmi špecifická metrika – miera okamžitých odchodov

Analýza okamžitých odchodov je veľmi zaujímavá metrika na meranie. Hovorí veľa o vašej webovej stránke alebo e-shope. Prečo je však také dôležité a aká je vlastne táto „miera okamžitých odchodov“?

  • Čo je to miera okamžitých odchodov
  • Ako vypočítať mieru okamžitých odchodov
  • Aká je ideálna miera okamžitých odchodov
  • Ako zlepšiť mieru okamžitých odchodov

Čo je to miera okamžitých odchodov

Najdôležitejšia otázka. Pretože všetci o tom hovoria, definujme si mieru okamžitých odchodov. Je to metrika, ktorú je možné merať napríklad v službe Google Analytics. Po prvé, okamžitý odchod je jednostránková relácia na webovej stránke. To znamená, že osoba navštívi stránku, ale neklikne nikde inde a nachádza sa iba na tejto jednej stránke.

Pretože Google nemôže vypočítať dĺžku relácie, keď návštevník neklikne inde, relácia sa počíta za 0 sekúnd.

Miera okamžitých odchodov

Ako vypočítať mieru okamžitých odchodov

Táto metrika okamžitého odchodu sa potom vypočíta podľa vzorca, ktorý nám poskytne mieru okamžitých odchodov. Miera okamžitých odchodov sa počíta ako počet návštevníkov na jednej danej stránke vydelený všetkými návštevníkmi stránky. Vypočítava sa v percentách a čím vyššie percento získate, tým viac používateľov opustí vašu stránku bez kliknutia na čokoľvek iné.

Vzorec na výpočet rýchlosti okamžitých odchodov

Nebojte sa však, že tento strašidelne vyzerajúci vzorec budete musieť niekedy použiť. Služba Google Analytics vás pokryje.

Aká je ideálna miera okamžitých odchodov

Teraz, keď viete, čo miera okamžitých odchodov predstavuje a ako na to prísť pomocou vzorca, ako zistiť ideálnu mieru okamžitých odchodov? No nemusí to byť také ľahké. Žiadny sprievodca vám nikdy nepovie, akú mieru okamžitých odchodov by mala mať webová stránka.

Každý web je iný a slúži inému účelu. Povedzme, že vaša miera okamžitých odchodov je 85%. Celkom zlé, čo? No, ak máte jednostránkový web alebo kontaktnú stránku, nie je veľa miest, kam ísť, takže, cieľ dosiahnutý, dobrá práca.

Čo však v prípade, že máte stránku elektronického obchodu a vaším cieľom je udržať si návštevníka čo najdlhšie a čo je najdôležitejšie, prechádzať čo najväčším počtom stránok? Niečo nie je v poriadku a musíte do svojho webu investovať nejaký čas.

  • Weby elektronického obchodu majú ideálnu mieru okamžitých odchodov 20% – 40%
  • Jednostránkové weby môžu mať vyššiu mieru okamžitých odchodov, niekedy nad 80% sú úplne v poriadku

Ako zlepšiť mieru okamžitých odchodov

Najprv musíte pochopiť, čo sa vám vaša stránka snaží povedať. Údaje môžete zbierať z niekoľkých hľadísk:

  • celková miera okamžitých odchodov zo stránky
  • miera okamžitých odchodov pre každé zoskupenie kanálov
  • miera okamžitých odchodov každého zdroja
  • miera okamžitých odchodov jednotlivých stránok

Ak zistíte, že iba niekoľko vašich stránok vytvára vysokú mieru okamžitých odchodov, preskúmajte ich. Možno majú mať vysokú mieru okamžitých odchodov. Ak nie, je možné, že dizajn stránky nie je príliš užívateľsky prívetivý alebo že návštevníci nenájdu to, čo hľadali.

Ak máte vysokú mieru okamžitých odchodov z kampane Google Ads, skontrolujte svoje vstupné stránky. Je možné, že obsah na vstupnej stránke nezodpovedá zámeru návštevníka. Hrajte s kľúčovými slovami a nájdite viac informácií o svojich zákazníkoch.
Ak je vaša celková miera okamžitých odchodov vysoká a nemala by byť, možno by ste sa mali pozrieť do svojho webového dizajnu. Je to dostatočne intuitívne, je ľahké a ľahké sa v ňom orientovať, je to naozaj to, čo ľudia hľadajú?


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku