Voľná zhoda

Možnosti zhody kľúčových slov

Možnosti zhody kľúčových slov sú parametre, ktoré nastavujete pre kľúčové slová, aby sa reklamy vo vyhľadávaní zobrazovali podľa vašich potrieb. Od týchto nastavení sa odvíja, ktoré vyhľadávacie dopyty naštartujú vašu reklamu. Rozlišujeme medzi 4 typmi: voľná zhoda, presná zhoda, frázová zhoda a modifikátor voľnej zhody.

Čo je voľná zhoda?

Voľná zhoda je najflexibilnejšie riešenie voľby, pokiaľ cielite na širšie publikum. Vďaka tomu prilákate na svoje stránky väčšie množstvo užívateľov a zároveň i potenciálnych zákazníkov. Reklamy sa môžu zobraziť aj tým užívateľom, ktorý nezadali kľúčové slovo úplne zhodné s tým, ktoré užívateľ zadal.
Ako príklad môžeme uviesť gramatické chyby, odvodené slová, synonymá, jednotné i množné čísla slov, súvisiace vyhľadávania a ďalšie. Tento typ zhody môže zohľadniť aj nedávne vyhľadávacie aktivity zákazníka.

Ako používať voľnú zhodu?

Keď pri kampaniach nastavíte voľnú zhodu pri tvorbe kľúčových slov, ušetrí vám to síce čas, nakoľko necháte väčšiu časť práce na algoritmoch, no riskujete tým, že sa vaša reklama zobrazí aj na menej relevantné vyhľadávacie dopyty.
Benefitom však je vytvorenie zoznamu všetkých kľúčových slov, ktoré by mohol potenciálny zákazník pri vyhľadávaní použiť. Ak chcete obmedziť dosah vyhľadávania iba na relevantné dopyty, je nutná implementácia vylučujúcich kľúčových slov.

Príklady použitia voľnej zhody

Ak je vaším kľúčovým slovom „pánske oblečenie“, reklama sa môže zobraziť v prípade, že niekto vyhľadáva „kúpiť oblečenie pre mužov, pánske odevy, oblečenie pre pánov, pánske oblečenie zľava, zľavnené oblečenie pre mužov a pod, “.

Google ako príklad uvádza kľúčové slovo “diétny plán s nízkym obsahom sacharidov”. Reklamy sa môžu v prípade voľnej zhody zobrazovať aj pri vyhľadávaní výrazov “potraviny bez obsahu sacharidov, potraviny bez obsahu, nízkokalorické diéty nízkokalorické recepty, stredomorská strava knihy diéta s nízkym obsahom uhľohydrátov a pod.

“Na spustenie efektívnej reklamnej kampane vám odporúčame použiť kombináciu dvoch alebo viacerých typov zhody kľúčových slov. Ak napríklad používate voľnú a frázovú zhodu, oslovíte širšie publikum a zároveň určíte, komu sa vaša reklama môže zobraziť.”

“Ak chcete zabezpečiť, aby sa vaše reklamy nezobrazovali pre určitý hľadaný výraz, pridajte ho do svojej reklamnej skupiny alebo kampane ako vylučujúce kľúčové slovo.”

“Pozastavenie alebo odstránenie kľúčového slova nezabráni rozšíreniu jedného z vašich aktívnych kľúčových slov priradených voľnou zhodou na tento výraz. Napríklad, ak vaše reklamná skupina obsahuje širokú zhodou kvety a tulipány a pozastavíte kľúčové slovo tulipány , vaše reklamy sa môžu stále zobrazovať aj pre hľadaný výraz tulipány , pretože je podobný aktívnemu slová s voľnou zhodou kvety.”

“Voľná ​​zhoda môže byť lepšou voľbou, ak sa snažíte osloviť širšie publikum.”

Porovnanie zhôd v tabuľke (podľa Google)

Voľná zhoda

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku