Wasted spend

Termín “wasted spend” sa používa hlavne pri PPC kampaniach. Či už je to Google Ads alebo iná platforma, určite sa s týmto pojmom nechceme stretnúť v praxi.

Jedná sa o kredit, ktorý bol prečerpaný ale neboli žiadne konverzie. V tomto prípade sa treba pozrieť na vaše kampane a zistiť, kde by mohla byť chyba.

Ako nájsť wasted spend v Google Ads?

Otvorte si kľúčové slová a kliknite na “filter”. Vytvorte filter Converted clicks = 0.

Teraz by ste mali vidieť vašu kampaň, ktorá nemala žiadne converted clicks. Presne tam nastala chyba.

Ako analyzovať wasted spend v Google Ads?

Najskôr sa zamerajte na vysoké zobrazenia, ale nízke kliknutia. Môže to naznačovať nerelevantné hľadané výrazy, pretože majú veľkú vidielnosť ale nikto na ne nekliká.

Nezabudnite sa zamerať aj na fungujúce kampane. Síce vám táto kampaň môže vynášať, no mohla by aj viac. Treba zistiť kedy je najefektívnejšia a práve vtedy ju púšťať, možno aj za viac kreditu a na druhú stranu ju vypnúť, kedy má najhoršie výsledky.

Je potrebné preskúmať aj konkrétne hľadané výrazy a kľúčové slovo. Môže vám poskytnúť prehľad o tom, ako sa hľadané výrazy zhodujú s konkrétnym kľúčovým slovom, takže môžete pridať vylučujúce kľúčové slová alebo prehodnotiť typy zhody kľúčových slov.


Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku