XML feed
Jednoduchý XML feed pre jeden produkt vyzerá takto:
Mobilný telefón Apple iPhone 11 čierny 65.34 Mobilné telefóny
Apple
http://www.yourshop.com/apple-iphone-11
Najdôležitejšie tagy v XML feede
=> názov produktu (značka + model)
=> URL adresa produktu na danom eshope
=> cena produktu (s DPH)
=> do ktorej kategórie patrí daný produkt
=> výrobca alebo značka produktu
Výhody používania XML feedov
- automatizácia produktových kampaní
- jednoduché a rýchlo použitie feedu v rôznych online službách
- štruktúrované údaje o tisícoch produktoch
- pravidelná aktualizácia dát vo feede (ceny, produkty, zľavy atď.)
Ako vytvoriť XML feed?
XML feed sa vo väčšine prípadov dá vytvoriť priamo v administrácii eshopu, prípadne si môžete nainštalovať do eshopu moduly a pluginy, cez ktoré veľmi jednoducho vytvoríte XML feedy. Tu si môžete prečítať viac o našich pluginoch na tvorbu XML feedov v eshopových systémoch Shopify a Magento. Pre úpravu už existujúceho feedu, napríklad ak potrebujete mať v novom feede len časť produktov, môžete použiť napríklad DataFeedWatch.com
Aký XML feed môžem používať pre BlueWinston?
V PPC nástroji BlueWinston.com môžete používať bežné XML feedy určené pre Google, Facebook a porovnávače cien (napr. pre Heureku). Tiež vám vieme z nich pripraviť feedy pre Google Merchant a dynamický produktový remarketing v Google Ads.
Vo feedoch odporúčame používať aj
- znakovú sadu CDATA, vyzerá to takto:
<productname><![CDATA[Apple iPhone 11]]></productname>
- výšku zľavy pre zľavnené produkty, vyzerá to takto:
<discount_percent>34</discount_percent> // koľko % užívateľ ušetrí
<discount_amount>120</discount_amount> // koľko peňazí užívateľ ušetrí
Najčastejšie chyby pri XML feedoch
Najčastejším problémom pri používaní XML feedov je to, že feed nie je validný. A teda má chyby v dátach. Tiež sa stretávame s chýbajúcimi tagmi a nevhodnými znakmi (toto sa dá čiastočne vyriešiť používaním znakovej sady CDATA).
Kde môžete použiť XML feed?
Produktový XML feed môžete použiť v rôznych online službách (Google, Facebook, porovnávače cien atď), ale vždy treba dbať na to, že sa môže vyžadovať mierne odlišná špecifikácia. Samozrejme XML feed môžete použiť aj v PPC nástrojoch, napríklad v BlueWinston.com.
- Your Content Goes Here
Rezervujte si
20 minutový hovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.
NAPLÁNUJTE SI DEMO
