XML feed

XML feed je základný súbor, ktorý sa používa pre online služby, najčastejšie pre inzerciu produktov na Google, Facebooku a na porovnávačoch cien. V XML feedoch sa posielajú štruktúrované údaje o stovkách až tisícoch produktov. XML feed je zvyčajne na konkrétnej URL adrese, teda napr. www.eshop.com/feed.xml

Jednoduchý XML feed pre jeden produkt vyzerá takto:

Mobilný telefón Apple iPhone 11 čierny 65.34 Mobilné telefóny
Apple
http://www.yourshop.com/apple-iphone-11

Najdôležitejšie tagy v XML feede

=> názov produktu (značka + model)
=> URL adresa produktu na danom eshope
=> cena produktu (s DPH)
=> do ktorej kategórie patrí daný produkt
=> výrobca alebo značka produktu

Výhody používania XML feedov

  • automatizácia produktových kampaní
  • jednoduché a rýchlo použitie feedu v rôznych online službách
  • štruktúrované údaje o tisícoch produktoch
  • pravidelná aktualizácia dát vo feede (ceny, produkty, zľavy atď.)

Ako vytvoriť XML feed?

XML feed sa vo väčšine prípadov dá vytvoriť priamo v administrácii eshopu, prípadne si môžete nainštalovať do eshopu moduly a pluginy, cez ktoré veľmi jednoducho vytvoríte XML feedy. Tu si môžete prečítať viac o našich pluginoch na tvorbu XML feedov v eshopových systémoch Shopify a Magento. Pre úpravu už existujúceho feedu, napríklad ak potrebujete mať v novom feede len časť produktov, môžete použiť napríklad DataFeedWatch.com

Aký XML feed môžem používať pre BlueWinston?

V PPC nástroji BlueWinston.com môžete používať bežné XML feedy určené pre Google, Facebook a porovnávače cien (napr. pre Heureku). Tiež vám vieme z nich pripraviť feedy pre Google Merchant a dynamický produktový remarketing v Google Ads.

Vo feedoch odporúčame používať aj

Your Content Goes Here
  • znakovú sadu CDATA, vyzerá to takto:

<productname><![CDATA[Apple iPhone 11]]></productname>

  • výšku zľavy pre zľavnené produkty, vyzerá to takto:

<discount_percent>34</discount_percent> // koľko % užívateľ ušetrí
<discount_amount>120</discount_amount> // koľko peňazí užívateľ ušetrí

Ako odporúčame posielať názvy produktov v XML feedoch

Najčastejšie chyby pri XML feedoch

Najčastejším problémom pri používaní XML feedov je to, že feed nie je validný. A teda má chyby v dátach. Tiež sa stretávame s chýbajúcimi tagmi a nevhodnými znakmi (toto sa dá čiastočne vyriešiť používaním znakovej sady CDATA).

Kde môžete použiť XML feed?

Produktový XML feed môžete použiť v rôznych online službách (Google, Facebook, porovnávače cien atď), ale vždy treba dbať na to, že sa môže vyžadovať mierne odlišná špecifikácia. Samozrejme XML feed môžete použiť aj v PPC nástrojoch, napríklad v BlueWinston.com.

  • Your Content Goes Here

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku