Zoznamy vylúčených umiestnení

Jednou z otázok, ktorým inzerenti musia čeliť je ako najlepšie spravovať umiestnenia reklám v Reklamnej sieti Google. Konkrétnejšie ako vylúčiť konkrétne webové stránky. Ako všetci vieme, existujú dobré a zlé umiestnenia.

Keď je umiestnenie zlé, môže síce človeka motivovať, aby na vašu reklamu klikol, ale vy získate len kliknutia bez konverzii, vďaka čomu sa vám zvýši akurát tak cena za preklik (CPA).

Normálne musíte každý deň kontrolovať prehľad umiestnení a manuálne vylúčiť zlé umiestnenia. To je však zdĺhavé a prečo si to neuľahčiť pomocou skriptov Google Ads.

Ak trávite dostatok času týmto čistením viete, že najčastejšie zlé umiestnenia bývajú v torrentoch, hrách zadarmo a podobne. Nemusíte byť žiadny profesionál aby ste vedeli, že takéto umiestnenie je pre vás zlé. Stačí sa len pozrieť na doménu alebo názov.

A práve z tohto dôvodu PPC špecialisti vytvorili skripty, pomocou ktorých vyhľadáte kľúčové slová v doménach a názvoch, ktoré chcete vylúčiť.

Domény je dôležité analyzovať podľa toho, aký majú výkon a kvalitu. V prehľade vyhľadávacích dopytov je jednoduché analyzovať dopyt a tak určiť, či ju pridať medzi negatívne. Avšak nemôžeme sa iba pozrieť na názov domény a celkovo pochopiť, o čom stránka je. To si vyžaduje ju skutočne otvoriť a analyzovať každé jedno umiestnenie.

Na to sú skvelé zoznamy vylúčení umiestnenia. Táto funkcia, podobne ako zoznam vylučujúcich kľúčových slov, umožňuje pridať všetky vylúčenia URL adries, mobilných aplikácií alebo YouTube do jedného zoznamu a použiť ich vo viacerých kampaniach.

Zoznamy vylúčených umiestnení nájdete a vytvoríte v časti Nástroje a nastavenia> Zdieľaná knižnica.

Po vytvorení zoznamu a jeho použití v potrebných kampaniach je odporúčané použiť funkciu hromadného nahrávania „Nahrať zoznam“.

Následne prejdite do zoznamu adries URL a typu umiestnenia, ktoré chcete vylúčiť. Medzi najčastejšie URL, ktoré by mali byť vylúčené patria:

  • Detské kanály YouTube
  • Kontroverzné stránky
  • Nesúvisiace umiestnenia, ktoré sa nezhodujú s vašim cieľovým publikom
  • Webstránky, ktoré nie sú .sk, .cz, .com, .net, .org, atď. (môžu byť spamom a čo môže viesť k zbytočnej strate rozpočtu)
By |

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku