3 dôvody, pre ktoré by ste mali začať uvažovať o zacielení na témy

Vďaka štatistikám a prehľadom, ktoré získavame z Google Ads a Google Analytics, vieme čím ďalej tým presnejšie povedať, kto sú naši zákazníci. Ak teda o nich vieme viac, než je produkt, ktorý vyhľadávajú, môžeme využiť presnejšie formy cielenia. Jednou z nich je zacielenie na témy. Aj keď má tento spôsob niekoľko limitov, pri správnom nastavení môže byť silným pomocníkom pre váš biznis.

Vaši zákazníci sa zaujímajú o rôzne témy, ktoré môžu (ale nemusia) priamo súvisieť s vašimi produktmi alebo službami. Zacielenie na témy znamená, že budete vašu reklamu v Obsahovej sieti Google Ads umiestňovať na webstránky alebo v aplikáciách, ktorých obsah sa týka vami vybraných tém. Vybrať ich môžete viac alebo len jednu.

Ako to vyzerá v praxi?

Uveďme si príklad… Ste maloobchod s outdoor oblečením. Vašu inzerciu preto môžete cieliť na témy ako Turistika, Outdoor, ale napríklad aj Zdravie. Reklamy sa následne zobrazia na weboch, ktoré majú obsah s takouto tematikou. Oslovíte tak aj ľudí, ktorí priamo nehľadali turistické topánky, ale hľadali tipy na víkendové výlety. Turistické topánky sa im však na výlet môžu hodiť.

Aby bolo vaše cielenie presnejšie, môžete ho doladiť dvomi spôsobmi. V rámci širších tém viete definovať aj užšie podtémy. Zároveň existuje možnosť vylúčenia tém, s ktorými sa nechcete spájať.

Samozrejme, nakoľko necielite na používateľov, ktorí priamo vyhľadávajú váš produkt, mali by ste tomu prispôsobiť aj text vašej reklamy.

3 dôvody, pre ktoré musíte cielenie na témy zvážiť

1. Priblížte sa širšiemu spektru potenciálnych zákazníkov

Tým, že svoje produkty nebudete ponúkať iba používateľom, ktorí ich vyhľadávajú, ich prinesiete oveľa širšiemu spektru ľudí. Tí sa vďaka návšteve webu s témou, na ktorú cielite, môžu zaujímať práve aj o vaše produkty či služby. Len ich zatiaľ priamo nevyhľadávali. Správnou formuláciou textu reklamy môžete docieliť, že sa ja z týchto používateľov stanú vaši zákazníci.

2. Posilnite svoju značku a povedomie o nej

Tým, že vaše produkty či služby nevystavujete priamo používateľom, ktorí ich vyhľadávajú, úspech reklamy sa nemusí priamo prejavovať v konverziách. Jej zobrazovaním však naďalej budujete povedomie o svojej značke medzi ľuďmi, ktorých zaujímajú dané témy a môžu sa k nákupu vrátiť neskôr. V rámci nášho príkladu to môžeme vysvetliť takto: Keď ľudia, ktorí pôjdu tento víkend na túru, budú o dva týždne hľadať lepšie turistické topánky, môžu si spomenúť na váš e-shop a zakúpiť si ich.

3. Otestujte, čo funguje a prispôsobte ponuky

Z výkonu vašich reklám môžete sledovať, ktoré témy prinášajú vašej reklame interakcie. Na základe týchto odsledovaných fenoménov zistíte, na ktoré témy sa vám oplatí cieliť a na ktoré naopak nie. Zároveň viete získať cenný prehľad o tom, kto sú vaši zákazníci a prispôsobovať tomu ďalšie nastavenia vašich Google Ads kampaní.

Platíte ako pri iných spôsoboch zacielenia

Rovnako ako pri zacielení na kľúčové slová, aj pri témach nastavujete ponuky manuálne alebo vybranou automatickou stratégiou. Google Ads bude následne vyhľadávať pozíciu pre vašu reklamu na weboch a v aplikáciách Obsahovej siete Google Ads, ktoré pokrývajú danú tému.

Nastavte si zacielenie na témy s týmto jednoduchým návodom od Google

Cielenie na témy nemusí byť pre vašu kampaň prevratnou funkciou, ktorá zo dňa na deň prinesie 100% nárast konverzií. No pri jej správnom nastavení posilní pozíciu vašej značky na trhu a zvýši o nej povedomie. Zároveň si vy vytvoríte ucelený obraz o tom, akých zákazníkov lákajú vaše produkty alebo služby a budete to môcť využiť v ďalších nastaveniach kampane.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.