Ako Fixshop používa BlueWinston pri expanzii do ďalších krajín

Fixshop – veľký e-shop so špecializáciou na náhradné súčiastky pre mobily, tablety, notebooky a ďalšie zariadenia.

Fixshop má najväčší sklad náhradných dielov pre elektroniku na Slovensku a v Českej republike. Na e-shope nájdete viac ako 22 000 produktov.

Fixshop sa etabloval ako vedúci predajca v oblasti náhradných dielov a príslušenstva pre elektroniku, kde ponúka rozsiahly sortiment produktov, od dielov pre mobilné telefóny až po komponenty pre notebooky a kolobežky. Tento rozsiahly sortiment zahŕňa produkty pre širokú škálu značiek, vrátane Apple, Samsung, Xiaomi, Oppo a mnohých ďalších, čo z Fixshopu robí jedinečného hráča na trhu. Ďalšia výhoda je aj schopnosť rýchleho doručenia a kvalitné poradenstvo.

Táto prípadová štúdia sa zameriava na využitie PPC nástroja BlueWinston a Google Performance Max kampaní ako kľúčových nástrojov pre expanziu do zahraničia.

Ciele Expanzie

Pred niekoľkými rokmi sa Fixshop rozhodol pre expanziu do ďalších krajín. Postupne expandoval do Českej republiky, Nemecka a Rakúska.

Expanzia Fixshopu bola zameraná na rozšírenie trhu a dosiahnutie vyšších predajných čísel. Kľúčovým cieľom bolo využiť efektívnu online inzerciu pomocou Google Performance Max kampaní, aby sa maximalizoval dosah a efektivita predaja na nových trhoch.

Proces Expanzie

Expanzia Fixshopu bola strategicky naplánovaná, začínajúc od osvedčených trhov – Slovensko a Česká republika, kde sa Fixshop už tešil veľkej popularite. Logicky tak prichádzalo do úvahy kde a kedy expandovať.

Pre expanziu využil Fixshop skúsenosti a odborné znalosti PPC freelancera. Lukáš Král určil štruktúru Google kampaní a využil svoje skúsenosti k efektívnemu nastaveniu kampaní, ktoré boli špecificky prispôsobené novým trhom. Takto dokázal Fixshop rýchlo a efektívne rozširovať svoje aktivity do Nemecka a Rakúska.

Implementácia PPC nástroja BlueWinston

Využitie PPC nástroja BlueWinston bolo pre tento expanzný proces kľúčové, najmä vzhľadom na komplexnosť a rozmanitosť produktového portfólia Fixshopu.

Pre každú krajinu rozdelil produkty do niekoľkých kampaní – takto je možné kampane riadiť samostatne, napríklad cez rôzne rozpočty a bidding stratégie. Fixshop tak má väčšiu kontrolu nad kampaňami, čo prináša lepšie výsledky ako keby boli kampane vytvorené a riadené len cez Google Ads.

Výsledky

Vďaka využitiu BlueWinston sa Fixshopu podarilo dosiahnuť veľmi dobré výsledky. Segmentácia produktov do individuálnych Performance Max kampaní umožnila optimalizovať každú kampaň na čo najlepší ROAS.

Kampane spustené cez BlueWinston dosiahli obrat niekoľko miliónov eur. Ide o kampane spustené pre Českú republiku, Slovensko, Nemecko a Rakúsko.

Obdobieaugust 2022 – november 2023
Hodnota konverziíniekoľko miliónov EUR
ROAS700 až 1800 %

Čo sa týka ROAS-u týchto kampaní, tak sa pohyboval medzi 700% až 1800% (v rôznych mesiacoch).

Závery a Odporúčania

Úspechy, ktoré Fixshop dosiahol vďaka PPC nástroju BlueWinston, sú dôkazom jeho schopnosti expandovať na zahraničné trhy. Jednoduchá tvorba a optimalizácia kampaní cez BlueWinston poskytujú Fixshopu významnú konkurenčnú výhodu. Veľký vplyv na výsledky kampaní má samozrejme samotný e-shop a to produkty, ktoré predáva, ich ceny, rýchlosť doručenia a zákaznícka podpora.

Čo sa týka plánov do blízkej budúcnosti, Fixshop plánuje v roku 2024 pri expanzii do Francúzska využívať BlueWinston aj pre túto krajinu.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.