Ako funguje zobrazovanie cien v produktových textových reklamách?

Pomerne často dostávame otázky na dynamický parameter {param1:price} a jeho fungovanie v produktových textových reklamách. V tomto článku si vysvetlíme, čo to je, ako to funguje a aké sú z toho výhody pre vaše produktové textové kampane.

Ukážka reklamy

V prvom rade si musíme ujasniť, v akých typoch kampaní sa môže nachádzať dynamický parameter pre cenu. Vieme ho použiť v Produktových textových kampaniach (kde zobrazuje aktuálnu cenu produktu) a v Produktovo – Skupinových kampaniach (kde zobrazuje najnižšiu cenu pre skupinu produktov) pre Google Ads, ako aj pre Microsoft Ads.

Keď tvoríte alebo upravujete Produktovú textovú kampaň v PPC nástroji BlueWinston, môžete vidieť zobrazenú cenu pre daný produkt. Táto cena vychádza z dátového zdroja (XML feed) a teda je aktuálna.

Keď si kampaň nahráte do Google Ads alebo Microsoft Ads, tak budete vidieť dynamický parameter pre cenu, vyzerá to napríklad takto:

Chceli by sme vás uistiť, že takto je to správne. Môžete si to overiť tak, že daný produkt budete hľadať cez Google vyhľadávanie (alebo cez Bing). Zobrazí sa vám reklama daného produktu aj s aktuálnou cenou.

Ako funguje dynamický parameter {param1:price} ?

Dynamický parameter pre cenu funguje tak, že na úrovni kľúčového slova sa uloží hodnota {param1:price}. To znamená, že kľúčové slovo bude mať zapísanú cenu produktu podľa aktuálnych dát v XML feede. Následne ak sa aj zmení cena produktu, tak sa zmení len hodnota v {param1:price} a nemení sa kľúčové slovo ani reklama.

Výhodou je to, že môžete zbierať dáta pre kľúčové slová a reklamy a nie je potrebné zmeniť kľúčové slovo alebo reklamu vždy keď sa zmení cena produktu.

Cena sa vždy ukladá do param1 parametra ku každému kľúčovému slovu, ktoré je vytvorené cez BlueWinston. Týmto sa zabezpečí to, že cena je vždy aktuálna (podľa XML feedu).

Aké problémy môžu nastať?

Nezobrazenie ceny, ale iba “price”

Niekedy sa stretávame s tým, že v reklame sa zobrazuje “price”. Namiesto toho by sa mala zobrazovať cena produktu. Môže sa to stať napríklad z dôvodu, že do kampane boli pridané kľúčové slová, ktoré neboli vytvorené cez BlueWinston, napríklad manuálne pridané kľúčové slová cez Google Ads alebo automaticky pridané kľúčové slová cez Google odporúčania.

Ak sa manuálne alebo automaticky pridali ďalšie kľúčové slová, vtedy je dôležité vedieť ako sa nastavuje param1 pre takéto kľúčové slová.

BlueWinston má funkciu, že sleduje tieto pridané kľúčové slová (ktoré nemajú BW štítok – lebo neboli vytvorené cez BW) a ignoruje ich. To znamená, že ich nepausuje a nespúšťa. Jediná výnimka je, že BlueWinston nastavuje param1 aj pre tieto dodatočné kľúčové slová. Ak ste si doplnili kľúčové slová, tak aktuálne nemajú nastavený param1 a teda sa v Google vyhľadávaní zobrazuje reklama s “Price”.

Nastavenie param1 pre tieto kľúčové slová prebieha pri najbližšom update kampane z BlueWinston-u do Google Ads (alebo do Microsoft Ads). Stačí počkať 6 hodín alebo manuálne zapnúť update kampane. Počas updatu sa nastaví param1 aj pre manuálne a automaticky pridané kľúčové slová.

Samozrejme, podľa potreby môžete používať Google odporúčania a automaticky pridávať kľúčové slová do kampaní. Tiež môžete manuálne pridávať relevantné kľúčové slová do kampaní. Počítajte však s tým, že pre nové kľúčové slová sa param1 nastaví až za niekoľko hodín. Alebo ak to chcete urýchliť, môžete manuálne updatnúť kampaň v BlueWinstone do Google Ads / Microsoft Ads.

Získajte reklamu na svoje produkty s BlueWinston

Každé jedno riešenie a funkcia sú vynikajúce, ale všetky spolu vám poskytujú výkonnú platformu na propagáciu produktov, ktorá dosahuje skvelé výsledky a prináša obrovské úspory času a nákladov!

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.