HiFi Klubben je jeden z najväčších európskych maloobchodných reťazcov pre vysokokvalitné HiFi, ktorý sa špecializuje na domáce audio. Spoločnosť bola založená v roku 1980 v Dánsku a v súčasnosti prevádzkuje 95 kamenných obchodov v Dánsku, Nórsku, Švédsku, Nemecku a Holandsku, ako aj päť národných internetových obchodov s priemernou mesačnou návštevnosťou vyše 1 mil. (zdroj Similarweb).
Prečo si klient zvolil BlueWinton?
Segment high-end elektroniky je špecifický v tom, že zákazník väčšinou hľadá konkrétny produkt resp. vie presne akú vychytávku si chce dopriať (pozná názov produktu, variant, výkon a iné). Nakoľko má Hifi klubben v ponuke tisíce výrobkov, nebolo možné takéto reklamy vytvoriť manuálne a navyše v piatich jazykoch.
Treba podotknúť, že sa produktové textové reklamy na konkrétne výrobky v Google vytvoriť môžu, ale ako náhle máte 50 – 100 produktov tak proces začína byť tažší a ťažší.
Klient kvôli tomu hľadal rýchle a efektívne riešenie. Voľba padla na BlueWinston, ktorý túto obsažnú prácu zvládol vykonať v priebehu 10 minút.
Ako BlueWinston pomohol klientovi?
Klient nechcel segmentovať produkty podľa jednotlivých kategórií, preto si vytvoril 3 rôzne produktové kampane na celý sortiment a samostatnú kategorickú kampaň s custom feedom. Toto umožnilo vytvoriť kľúčové slová a reklamy na väčšinu produktov v e-shopoch.
Typy kampaní:
1. Produktová textová kampaň (brand) → v tejto kampani klient vytvoril kľúčové slová v presnej a frázovej zhode, pričom použíl aj názov značky, napr. „sony kd-32w800“. Zákazník sa po kliknutí na reklamu dostane priamo na konkrétny produkt v e-shope.
2. Skupinová textová kampaň (brand) → v tejto kampani klient vytvoril kľúčové slová v presnej a frázovej zhode. Danné kľúčové slová boli vhodné pre 2 a viac produktov. Zákazník sa po kliknutí na reklamu dostane okamžite do výsledku vyhľadávania na e-shope, kde si môže vybrať z rôznych alternatív produktov (výkon, farba, cena a iné).
3. Produktová textová kampaň (non-brand) → v tejto kampani klient vytvoril kľúčové slová iba s presnou zhodou, ale vynechal názov značky, napr. [kd-32w800]. Z praxe vieme, že niektorí používatelia hľadajú produkty bez názvu výrobcu. V takom prípade sa zákazník dostane priamo ku konkrétnemu produktu na e-shope.
4. Kategorická kampaň → v tejto kampani klient vytvoril kľúčové slová, kde sa cieli na všetky kategórie v e-shope. Ak by zákazník hľadal napr. Subwoofer tako sa po kliknutí na reklamu dostane na eshop kde si vie vybrať z celej kategórii subwooferov.
Tvorba kľúčových slov
Kľúčové slová sa v nástroji BlueWinston vytvárajú veľmi jednoducho na základe metódy postupného skracovania produktového názvu. To znamená, že nástroj vytvorí viacero kľúčových slov pre každý jeden produkt.
V tomto kroku máte na výber rôzne možnosti skracovania, výber zhody, prefixov, kombináciu tagov, odstránenie duplicít a selekciu vylučujúcich slov.
Reklamné šablóny
Tvorba reklamých šablón v BlueWinston je jednoduchá a intuitívna. Reklamy na všetky svoje produkty môžete vytvárať pomocou metódy drag and drop značiek z produktového XML feedu. Nadpisy a popisy môžete pridať priamo z feedu ale aj ich manuálne dopísať: Okrem toho rovnako ich môžete aj orezať ak presahujú povolenú dĺžku, pridať ďalšie nadpisy a popisy a oveľa viac.
Keď si takto doplníte políčka v reklamnej šablóne, BlueWinston automaticky vytvorí reklamy pre každý jeden produkt v kampani. Výhoda je, že sa vždy dynamicky mení cena a pri vypredanom produkte sa reklamná skupina automaticky pauzuje.
BlueWinston bežne kontroluje XML feed každých 6 hodín a aktualizuje každú jednu kampaň. Toto nastavenie automatický pauzuje a spustí všetky produkty, ktoré sa v e-shope vypredajú alebo naskladnia.
Vzhľad reklamy môžete vidieť počas tvorby reklamnej šablóny. Prehľad je umiestnený v pravej strane rozhrania a môžete ho obnoviť, aby ste videli niekoľko príkladov:
Čo hovorí HiFi Klubben o Bluewinstone?
„BlueWinston používame na vytváranie všetkých našich textových reklám v HiFi Klubben a dosiahli sme s ním skvelé výsledky. Rozhranie je flexibilné a podarilo sa nám výrazne minimalizovať čas, ktorý strávime vytváraním reklamy. Vytváranie variantov kľúčových slov a reklám je jednoduché a pokrytie kľúčových slov je výrazne lepšie ako predtým.“
Christian Andersen
Senior SEM Specialist HiFi Klubben