Ako inzerovať na Amazone?

S agentúrou Visitero sme si pre vás pripravili úvod do predaja na Amazone. Ide o ďalší predajný kanál, ktorý môžu využiť eshopy na Slovensku. Tento článok vám vysvetlí prečo inzerovať na Amazone a aké máte z toho výhody.

Ste na lokálnom trhu pomerne úspešná firma a viete, že máte na to, aby ste prerazili i v zahraničí? V tom prípade predaj prostredníctvom Amazon je pre vás to správne riešenie.
Amazon predstavuje stabilného obchodného partnera tisíckam predávajúcich v Európe ako i celom svete.

Každý mesiac navštívi Amazon viac než 200 miliónov ľudí z celého sveta, čo je pre porovnanie dvojnásobok návštevnosti, ktorú získava eBay. S narastajúcim počtom návštevníkov sa samozrejme zvyšuje aj počet predaných produktov. Amazon pôsobí aj v niekoľkých európskych krajinách, pričom zabezpečuje dovoz tovaru až do 27 krajín Európy. Tak prečo sa eliminovať len na lokálny trh?

S predajom cez Amazon môžete ponúkať svoj produkt v rozličných kútoch sveta bez toho, aby ste sa starali o balenie alebo distribúciu tovaru a to v tom prípade, ak si zvolíte predaj pomocou programu Fulfillment by Amazon (FBA). Nie je pri tom potrebné investovať do ďalších zamestnancov alebo logistiky. Prvým krokom je vybrať vhodný produkt, po ktorom je v zahraničí dopyt a cieľovú skupinu, na ktorú je potrebné sa zamerať. Následné zalistovanie produktov a výber vhodnej marketingovej stratégie je s pomocou skúsenej marketingovej agentúry hračka.

O komunikáciu so zákazníkmi a dopravu tovaru k ich dverám sa už postará Amazon. Jednoduché, však?

V prípade, ak chcete byť viac zahrnutý do samotného predaja a teda vybavovať objednávky a odosielať ich zákazníkom z vlastného skladu, môžete zvoliť predaj pomocou programu Fulfillment by Merchant (FBM).

Výhody predaja produktov cez Amazon:

  • Zvýšená predajnosť – s každodenným narastajúcim počtom nákupov prostredníctvom Amazonu po celom svete je takmer isté, že sa aj vám navýšia predaje produktov. Zalistovaním produktov na Amazone predajcovia môžu zvýšiť dôveryhodnosť a povedomie u zákazníkov v krajinách, v ktorých by sa štandardne presadzovali len veľmi dlho, ťažko a s neporovnateľnými nákladmi.

  • Podnikanie bez starostí – Predaj cez Amazon vás skutočne ochráni pred pár vráskami, nakoľko sa postará takmer o všetko – sprostredkuje predaj, platbu, zabalí produkt, odošle ho zákazníkovi a v prípade nespokojnosti vybaví reklamáciu a vráti zákazníkovi peniaze.

  • Ušetrenie nákladov – Amazon vám výrazne pomôže ušetriť náklady na predaj produktov v zahraničí. Bez neho by predajcovia museli vlastniť nie jeden sklad v každej krajine, kde by chceli tovar predávať, nehovoriac o mzdových nákladoch zamestnancoch. Samozrejme pri predaji cez Amazon si môžete vybrať, či využijete ich sklady (FBA), alebo budete posielať tovar priamo zákazníkom (FBM). V tom prípade je cena za dopravu na jeden kus tovaru výrazne nižšia, nakoľko čím je vyššia váha balíka, tým je nižšia cena za kilogram zásielky.

  • Vyššia kredibilita – s využitím skladov Amazonu predajcovia nielen znížia svoje náklady, ale taktiež zvýšia svoju dôveryhodnosť v očiach potenciálnych zákazníkov. Ľudí totižto môže ľahko odradiť dlhšia dodacia doba tovaru v prípade, že by sa tovar odosielal od vás. Avšak ak sa tovar odosiela priamo z ich skladov, Amazon garantuje minimálnu dobu doručenia tovaru. Predaj cez program FBA môže taktiež výrazne navýšiť predajnosť produktov, keďže zákazník môže v rámci jedného nákupu zakúpiť produkty od viacerých predajcov, keďže sa ich tovar nachádza v rovnakom sklade.

Predaj cez Amazon vám otvára nekonečné množstvo možností, ako zvýšiť konkurencie schopnosť na európskom a celosvetovom trhu za pomerne nízke náklady. Prienik na zahraničné trhy je vďaka Amazonu výrazne jednoduchší a je len na Vás, čo si zvolíte.

1. Chopíte sa šance a využijete ju na maximum?

2. Prenecháte životný priestor iným?

Ak ste si odpovedali správne, teda možnosť A, ďalším krokom by mal byť výber vhodného partnera, ktorý vám pomôže s úvodným nastavením a zvolením správnej stratégie, vďaka ktorej bude váš štart nielen rýchly, ale aj hladký.

agency visitero

Spoločnosť Visitero má s predajom na Amazone dlhoročné skúsenosti a úspešne pomáha mnohým firmám s predajom produktov cez Amazon.

O autorovi/autorke:

Martin Jančo
Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.