Čo je DSA feed?
DSA feedy obsahujú URL a štítky, aby sa dali lepšie filtrovať produkty do DSA kampaní. Napríklad môžete používať tieto stĺpce (štítky) vo feede (pre každý jeden produkt):
Hlavné štítky v DSA feede:
- ID
- URL podstránky
- Vlastný štítok
Ďalšie možné štítky v DSA feede
- Názov produktu
- Značka / výrobca
- Kategória
Hlavné typy DSA feedov
Pre rôzne účely môžete používať rôzne DSA feedy:
produktový DSA feed obsahuje URL stránky produktov a tento feed sa dá použiť pre produktové DSA kampane a tak promovať produkty
kategorický DSA feed obsahuje kategorické URL adresy a Google tiež crawluje produkty v daných kategóriách. Keď používate takýto feed, môžete promovať kategórie a tiež aj jednotlivé produkty
Ako používať DSA feedy?
V Google Ads máte niekoľko možností ako používať DSA feedy. Môžete manuálne vložiť DSA feed (CSV súbor) do Google Ads účtu alebo vytvoriť XML feed na mieru pre vybrané produkty v nejakom nástroji, napríklad cez BlueWinston.
Následne si môžete vybrať daný DSA feed keď vytvárate DSA kampaň:
Google Ads bude následne používať len URL stránky z DSA feedu – napríklad len na URL stránky produktov.
Prečo automatizovať DSA kampane cez feedy?
Tiež môžete použiť vlastné štítky pre lepšie filtrovanie produktov do kampaní. Môžete sami rozhodnúť, ktoré produkty by ste chceli inzerovať – produkty z rôznych kategórií, v cene od – do, od konkrétneho výrobcu a podobne.
Ako automatizovať DSA kampane cez BlueWinston?
Je to veľmi ľahké a jednoduché. Môžete použiť akýkoľvek produktový XML feed, vytvoriť DSA kampaň v BlueWinston PPC nástroji a následne uploadnuť kampaň do Google Ads. Nepotrebujete žiadny CSV súbor, Google dokumenty a podobne.
V BlueWinston PPC nástroji si viete veľmi jednoducho vytvoriť DSA kampane pre rôzne kategórie, pre produkty s cenou od – do a podobne. URL stránky z feedu sa použijú ako zacielenie pre dynamické reklamy.
Keď automatizujete DSA kampane cez BlueWinston, je veľmi jednoduché vytvoriť reklamné skupiny pre každý jeden produkt a hľadané výrazy budú automacky priradené k správnej reklamnej skupine (k danému produktu). A tiež cez BlueWinston sa automaticky vytvárajú nové reklamné skupiny, pauzujú sa reklamné skupiny pre produkty, ktoré už nie sú vo feede, ľahko sa dajú vytvoriť reklamy pre všetky produkty v kampani a podobne.
Tiež sa dá vytvoriť špeciálna DSA kampaň, ktorá je napojená na Produktovú kampaň. V napojenej DSA kampani sa inzerujú iba tie produkty, ktoré nemajú inzerovateľné kľúčové slová v Produktovej kampani.


Tu si môžete prečítať viac o feedoch pre DSA kampane:
https://support.google.com/google-ads/answer/7166527?hl=en
https://www.semrush.com/blog/using-dsa-feeds-adwords/
https://www.search-star.co.uk/blog/2019/how-to-set-up-dsa-feeds-in-google-ads