Ako optimalizovať Performance Max kampane?

Vieme, že Performance Max kampane majú v Google Ads pomerne málo možností ako ich optimalizovať, napríklad v porovnaní s klasickými Shopping kampaňami. Performance max kampane nemajú kľúčové slová, hľadané výrazy, dokonca ani vylučujúce kľúčové slová.

Pripravili sme pre vás niekoľko odporúčaní ako sa dajú zoptimalizovať Performance Max kampane.

1. Kvalita produktového feedu

Pre čo najlepšie výsledky potrebujete kvalitný produktový feed vložený do Merchant účtu. A samozrejme schválených čo najviac produktov. Odporúčame do feedu doplniť všetky atribúty, teda vrátane kategórie, ceny, popisu a podobne.

Zo všetkých atribútov sú pre inzerciu produktov najdôležitejšie názvy produktov a popisy produktov, ktoré by mali obsahovať kľúčové slová, z ktorých potom Google môže vyberať a na základe toho zobrazovať reklamu na zadané dopyty.

2. Performance max kampane pre vybrané produkty

Ako prvý krok odporúčame vytvoriť kampaň len pre tie produkty, ktoré chcete inzerovať, nie na všetky produkty. Tým sa bude váš rozpočet míňať len pre vybrané produkty a rýchlejšie získate dáta k jednotlivým produktom.

Produkty si môžete cez BlueWinston rozdeliť do viacerých Performance Max kampaní napr. podľa ceny, kategórií, značiek, vlastných štítkov a podobne. Súčasne môžete použiť viacero filtrov a teda si vyfiltrovať napríklad všetky bicykle Kellys v cene od 300 do 1000 €.

Filtrovanie produktov do Performance Max kampane si môžete kedykoľvek jednoducho prerobiť, doplniť ďalšie produkty alebo niektoré odobrať.

3. Pauzovanie neefektívnych produktov

V Google Ads alebo v BlueWinstone si môžete sledovať výkonnosť jednotlivých produktov, teda počet preklikov, konverzie, CTR, ROAS a podobne. Následne si môžete v BlueWinstone v časti Reporty vybrať filtre (napr. všetky produkty, ktoré mali viac ako 100 preklikov a 0 konverzií za posledných 30 dní) a pausnúť málo výkonné produkty. Takto môžete pausnúť jednotlivé produkty alebo hromadne viacero produktov.

4. Automatické zvyšovanie rozpočtu pri dobrých výsledkoch

Často sa stáva, hlavne pri menších eshopoch, že si nastavia denný rozpočet pre kampaň a následne sa už s rozpočtom nehýbe. V BlueWinstone máme script, ktorý automaticky zvyšuje denný rozpočet keď je dobrý výkon kampane (podľa určeného ROAS). Takto sa vám môže automaticky a postupne zvyšovať rozpočet, ako aj prekliky a konverzie z kampane.

5. Doplnenie assetov v Google Ads

Jedným z nastavení Performance Max kampaní sú aj assety, ktoré si môžete doplniť v BlueWinstone. Môžete si doplniť obrázky, logo eshopu, URL linku na youtube video a texty (nadpisy, popisy).

Záverom by sme zopakovali, že cez BlueWinston si viete podľa potreby vybrať len určité produkty, nastaviť assety, jednoducho pauzovať neefektívne produkty a prípadne aj nastaviť scripty. Veríme, že vám BlueWinston uľahčí správu a optimalizáciu Performance Max kampaní a prinesie vám efektívnejšie kampane.

My ako PPC špecialisti vám vieme poradiť s kvalitou feedu, s tvorbou Performance Max kampaní, pauzovaním neefektívnych produktov a s ďalšími funkciami v PPC nástroji BlueWinston.

Book a quick 20 minute call

Want to learn more about automating product campaigns? Schedule a 1-to-1 call with one of our account managers.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.