Ako sa pripraviť na Black Friday a Vianoce? Smart Bidding vám pomôže

Najväčšie a najúspešnejšie sezóny sa nám blížia. Či už je to Black Friday alebo Vianoce, treba byť pripravený. Jednou z možností je nastavenie Smart Biddingu aj pre túto sezónu.

Tento rok však sezóna môže byť iná a to hlavne kvôli COVID-19, keďže všetci nakupujú online.

Pokiaľ vaša miera konverzie narastie o 30% za menej než tri dni, tak by ste mali prejsť na prvky sezónnosti.

Akú stratégiu zvoliť pri Smart Biddingu?

Ako isto viete, Smart Bidding je forma automatizácie, ktorá vám môže nie len zlepšiť výsledky vďaka Google algoritmom ale taktiež aj ušetriť čas. Okrem toho, dokáže zvládnuť časté alebo náhle zmeny v dopytoch a požiadavkách, hlavne počas sezónnosti.

Prilákajte nových zákazníkov

Pokiaľ používate Smart Shopping kampane, máte sa možnosť využiť takzvaný “NCA” cieľ. To znamená, že Smart Shopping budú optimalizované na to, aby okrem online predaja získali aj čo najviac nových zákazníkov.

Omnichannel optimalizácia

Smart Bidding môžete použiť aj s návštevami vašej predajne, čo môže pomôcť vašej flexibilite. Taktiež môžete maximalizovať celkový predaj kombináciou online predaju a predaju priamo u vás v predajni.

Plaťte iba za konverzie

Jednou z možností je aj platenie nie za kliknutia, ale priamo za konverzie. Budete platiť iba vtedy, keď zákazníci uskutočnia konverziu.

Zvolte svoj rozpočet a ciele

Ak ste sa už rozhodli akú stratégiu využijete, je dôležité nastaviť správne rozpočty a ciele, ktoré chcete dosiahnuť.

Môžete sa sústrediť na ROAS (návratnosť investícii) alebo na kliknutia. Všetko záleží od toho, čo je pre váš biznis výhodnejšie.

Po správnom nastavení by mal byť Google schopný splniť vaše ciele, ktoré môžete upraviť aj počas bežiacej kampane. Okrem toho môžete využiť “Recommendations page”, kde vám Google odporúči možnosti ako presunúť nevyužité rozpočty, zvýšiť rozpočet alebo upraviť rozpočet tak, aby vyhovoval sezónnemu dopytu.

Taktiež máte možnosť implementovať zdieľané rozpočty vo viacerých kampaniach. Odporúčame vám túto možnosť využiť pri Search kampaniach ktoré majú ten istý cieľ a zaručíte tak ešte väčšiu efektivitu vašich kampaní.

Aké ďalšie tipy máme pre sezónnosť?

  1. Pokiaľ sa vaše ciele zmenia, zvážte úpravu CPA/ROAS tak, aby ste získali väčší podiel na trhu. Ako príklad, keď chcete byť v aukciách viac konkurencieschopnejší, môžete zvýšiť cenu za klik alebo ROAS.
  2. Pokiaľ chcete zvýšiť cenové ponuky a výdavky, môžete zvýšiť CPA alebo znížiť ciele ROAS.
  3. Pri Search kampaniach, kde bude vaša kampaň aktívna menej ako týždeň (Black Firday), zvážte target-based stratégie  ako napríklad Target CPA alebo Target ROAS.
  4. Pri Shopping kampaniach vám odporúčame nenastavovať Target ROAS pokiaľ táto kampaň bude bežať menej ako dva týždne.
  5. Pokiaľ vaša Display kampaň bude bežať minimálne týždeň, zvážte využitie stratégie na maximalizovanie konverzii aby ste dosiahli čo najlepší krátkodobý výkon.

Pevne veríme, že túto sezónu zvládnete a prinesiete svojmu biznisu čo najviac konverzií.

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.