Ako sa vyhnúť vysokej cene za klik (rozšírená CZK)

Pokiaľ používate Google Ads tak ste sa mohli stretnúť s viacerými stratégiami, ktoré Google ponúka pre vaše reklamy. Jednou z nich je aj Rozšírená CZK (enhanced CPC). Pokiaľ si nedáte pozor, vďaka tejto stratégii môžete prečerpať denný kredit už za pár klikov. Okrem toho, podľa informácii by sa mala táto stratégia rušiť v Q1 2021. 

Čo je Rozšírená CPC a aké sú možnosti

Rozšírená CZK (enhanced CPC) vám môže pomôcť získať viac konverzií s použitím manuálnych bidov. Táto stratégia automaticky upravuje vaše bidy pre kliknutia, ktoré s pravdepodobnosťou povedú ku konverzii na vašom webe.

Vo vašich kampaniach vo vyhľadávaní a v obsahových kampaniach môžete vďaka rozšírenej CZK zvýšiť počet predajov/konverzií a zároveň sa snažiť udržať rovnakú cenu za konverziu ako pri manuálnych bidoch.

V minulosti to bolo tak, že Google mohol zvýšiť nastavenú max CZK do +30%, teraz je to tak, že rozšírená max CZK môže mať dva ciele – optimalizovať k čo najviac konverziám alebo optimalizovať k čo najvyššej hodnote konverzií.

Ako teda môže Google optimalizovať kampane? Čomu sa vyhnúť?

Ak je zapnutá rozšírená max CZK, tak Google môže zvýšiť cenu za preklik podľa uváženia – aby splnil ciele, ktoré sú vybraté – buď čo najviac konverzií alebo čo najvyššia hodnota konverzií.

Pri malých rozpočtoch (a tiež aj v sezóne) sa môže stať, že cena za preklik môže byť niekoľko násobne vyššia ako je zadaná max CZK.

V tomto prípade si môžete všimnúť zvýšenie ceny za preklik o +730%. Nastavená max CZK je 10 Kč, ale reálna cena za preklik bola 83,03 Kč. Pokiaľ máte menší rozpočet, viete ho vyčerpať už za pár preklikov.

Pokiaľ používate Rozšírenú CZK a máte menší rozpočet, odporúčame vám túto stratégiu vypnúť. Pokiaľ vám však vyhovuje, dajte si pozor na vyššiu cenu za prekliky – podľa vašich cieľov.

O autorovi/autorke:

Marek
Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.