Ako spravovať inventár výrobkov počas pandémie

Majitelia podnikov na celom svete sa snažia reagovať čo najlepšie a najvhodnejšie na paniku, ktorá v tomto období vládne svetu. Pandémia koronavírusu prináša maloobchodom všetkých rozmerov množstvo výziev, s ktorými sa doteraz nestretli. 

Tým pádom musia zavádzať zmeny. Zdieľajú informácie o tom, ako firma a jej zamestnanci fungujú v tejto situácii. Viac ako kedykoľvek predtým informujú zákazníkov o naskladnení tovaru. V tomto článku si povieme zopár tipov ako čo najlepšie spravovať inventár výrobkov tak, aby mali kupujúci počas epidémie to, čo potrebujú.

Aktívna komunikácia o zmenách vo firme

Akákoľvek zmena sa vo vašej firme udeje, mal by o tom váš zákazník vedieť. Zmenili sa vám otváracie hodiny? Tak si jednoducho zmeňte svoj firemný profil na Googli a aktualizujte reklamy. Týmto štýlom bude váš zákazník vedieť, či máte otvorené, zatvorené alebo máte iné otváracie hodiny ako predtým.

Takisto je vhodné zvážiť nastavenie automatickej e-mailovej odpovede a pridanie banneru, v ktorom odpoviete na najčastejšie položené otázky a kupujúci bude tým pádom schopný získať za krátky čas informácie, ktoré potrebuje.

Pomôžte zákazníkov získať výrobky, ktoré potrebujú

Nikto nechce tráviť čas v radoch pred predajňou a ohrozovať zbytočne seba aj ostatných. Preto je dobré ponúknuť ľuďom možnosť vyzdvihnúť si výrobky v kamennej predajni alebo si ich objednať online. Tak získajú, čo potrebujú a zároveň nemusia tráviť čas v predajni. 

Zistite, ako sa mení dopyt v prehľade najpredávanejších výrobkov a podľa neho ste schopný rýchlo pridať v Merchant Center presne tie produkty, ktoré sú práve najviac žiadané. 

Aktuálna situácia a dopyt podľa kategórie

Na lepšie porozumenie zmýšľania zákazníka vám poslúžia nástroje ako sú Google Trends a Google Alerts. Vďaka nim získate aj prehľad o aktuálnych miestnych podmienkach. Použitím štatistiky aukcií pre kampane v Google Ads viete zistiť, či sa zmenila vaša pozícia s ohľadom na konkurenciu. 

Zákazníkom poskytnite najnovšie informácie o výrobkoch 

Zvýšením počtu nahraných informačných kanálov a zapnutím automatickej aktualizácie položky docielite to, že budú údaje o výrobkoch vždy presné a aktuálne. Zákazníci potrebujú vedieť, aká je aktuálna cena výrobku a či je produkt dostupný. Viete robiť rýchle aktualizácie, akými je napríklad dostupnosť výrobku alebo zatvorenie obchodov v informačných kanáloch miestneho inventára

Môže sa stať, že  nepoznáte časy, kedy vám dodajú zásoby, alebo neviete aký je váš aktuálny inventár. V takom prípade označíte výrobky predávané online ako “vypredané”, “obmedzené zásoby” alebo zvolíte maximálne množstvo kusov, ktoré je možné predať na jednu objednávku. Treba mať vždy aktualizované aj nastavenia dopravy a predpokladaný čas doručenia, aby odrážali vaše momentálne možnosti. 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager v BlueWinston. Riešenie problémov našich klientov a telefonovanie s nimi je moja každodenná šálka čaju. Rada sa učím nové veci a taktiež píšem články o marketingových témach.