Ako vytvoriť Google DSA kampaň?

Čo je Google DSA kampaň?

DSA kampaň (z angl. Dynamic Search Ads, v slovenčine Dynamické reklamy vo vyhľadávaní) je typ kampane, ktorá sa dá vytvoriť v Google Ads a zobrazuje sa v Google vyhľadávaní. Pri tejto kampani je dôležitý obsah na webstránke alebo eshope. Google si pozrie obsah na vašom webe a pokúsi sa pre daný hľadaný výraz (čo ľudia hľadajú) zobraziť reklamu na čo najviac relevantný obsah na vašom webe.

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní fungujú najlepšie vtedy, keď je obsah na webstránke alebo eshope dobre štruktúrovaný, teda že má nadpisy, odseky, kvalitný obsah, filtre a podobne. Nefungujú napríklad pre farmaceutické výrobky, hazard a produkty pre dospelých.

V reklamách sa zobrazujú relevantné, dynamicky generované nadpisy – zobrazujú sa názvy produktov alebo služieb.

Prečo používať DSA kampane?

Ide o jednoduchý spôsob ako ľahko a rýchlo pokryť inzerciu na väčšie množstvo produktov na eshope.

Vďaka nim môžete:

  • Cieliť produktové skupiny pred tým než investujete čas do budovania produktového feedu a štruktúry kampaní.
  • Získať informácie o tom, ktoré produkty sú vyhľadávané častejšie a aký majú performance
  • Tvoriť reklamy rýchlo a jednoducho.

Postup ako vytvoriť Google DSA kampaň

V Google Ads účte si vyberte Vytvoriť novú kampaň a z ponuky si vyberte nasledovné možnosti:

ebook_strana_3

V nasledujúcich krokoch si vyberiete o akú kampaň a ide a jej nastavenia.

ebook_strana2

Tu si môžete pomenovať kampaň, nastaviť doménu a jazyk na vašom webe.

ebook_strana1

V nasledujúcom nastavení si vyberáte cielenie (krajinu a jazyky), rozpočet a bidding stratégiu.

Odporúčame doplniť aj Rozšírenia reklám, napríklad aspoň Sitelinky.

V nasledujúcom kroku sa vytvárajú Reklamné skupiny, odporúča sa vytvárať 1 reklamnú skupinu pre 1 produkt (resp. kategóriu na webe)

Alebo môžete použiť toto nastavenie a vybrať cielenie na všetky URL adresy na vašom eshope:

V ďalšom kroku sa nastavuje ako majú vyzerať reklamy v DSA kampani. Tu sa dá ovplyvniť len Popis 1 a Popis 2, nadpisy 1 a 2 a viditeľná URL adresa sa dopĺňajú automaticky. V popisoch môžete použiť najviac 90 znakov.

A to je všetko. DSA kampaň je pripravená na spustenie.

Ak by ste chceli filtrovať väčšie množstvo produktov do DSA kampaní, odporúčame používať náš BlueWinston nástroj. Tu si môžete prečítať o DSA kampaniach cez BlueWinston.

Pokiaľ sa rozhodnete využívať DSA kampane, taktiež vám odporúčame nastaviť aj automatické rozšírenia.

Vďaka rozšíreniam máte väčšiu šancu prilákať zákaznúkov a vytvárajú priestor pre lepšiu interakciu. Vďaka nim vám vie klient priamo zavolať alebo pozrieť kategórie produktov ktoré predávate. Viac o nich sa dočítate v našom článku.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.