Ak ste nováčikom v celej téme Performance Max, máme pre vás riešenie. V našom článku sa dozviete viac o tomto úplne novom type kampane Google Ads. Na implementácii reklám Performance Max v BlueWinston sme usilovne pracovali, poďme si teda povedať viac o tom, čo sme doteraz urobili.
Prostredníctvom nástroja BlueWinston PPC môžete vytvárať kampane Google Performance Max naozaj rýchlo a s niekoľkými bonusmi navyše. V tomto článku vám prinášame celý postup tvorby, vysvetlenie hlavných funkcií kampaní Performance Max a samozrejme, čo s nimi plánujeme ďalej robiť.
Proces tvorby kampaní Performance Max v BlueWinston:
1. Prepojte si váš Google Merchant účet s BlueWinstonom
2. V zozname kampaní kliknite na Create new a vybere Performance Max reklamy
3. BlueWinston spraví automatickú kontrolu, či sú splnené všetky požiadavky na vytvorenie kampane
4. Všeobecné nastavenia
Vyberte si Merchant účet, z ktorého by ste chceli použiť produkty, krajinu kde budete inzerovať názov kampane.
5. Rozpočet kampane a bidding stratégia
Zadajte denný rozpočet kampane (odporúčame aspoň 10 € na každých 500 produktov). Predvolene je nastavená bidding stratégia Maximalizovať konverzie s nastavením cieľového ROASu. Automaticky sa to aktivuje keď dosiahnete 50 konverzií za 30 dní, v danej kampani. Pre dosiahnutie lepších výsledkov vám odporúčame zadať maržu alebo cieľový ROAS hneď na začiatku vytvárania kampane.
6. Filtrovanie produktov
Filtrovanie produktov je jednou z našich hlavných funkcií, takže nastavenie je trochu širšie. Vždy si môžete vybrať jeden alebo použiť viacero filtrov súčasne podľa toho, ako veľmi chcete produkty v kampani špecifikovať. Ak chcete v kampani použiť všetky produkty, nemusíte vyberať žiadne filtre a túto možnosť môžete preskočiť kliknutím na tlačidlo Uložiť a pokračovať.
Filtre môžeme rozdeliť do troch kategórií:
- Filtrovanie podľa atribútov – filtrovanie pomocou atribútov (značiek) z napojeného Merchant účtu
- Filtre pre cenu a maržu – filtrovanie pomocou cien (od, do) a marže
- Slová v názvoch produktov – filtrovanie podľa slov, ktoré musia alebo nemôžu byť v názve produktu
Po výbere požadovaných filtrov môžete kliknúť na tlačidlo Obnoviť v okne náhľadu, ktoré sa nachádza v pravom hornom rohu, a skontrolovať, koľko produktov budete mať v kampani. Zároveň môžete kliknúť aj na tlačidlo Rýchly náhľad (Quick preview) a pozrieť si, aké sú tieto filtrované produkty (v náhľade sa zobrazí prvých 200 produktov z kanála).
7. Automatické scripty
V tomto kroku si môžete uľahčiť proces optimalizácie výberom skriptov, ktoré môžu vykonať časť optimalizácie namiesto vás. Ak chcete optimalizovať kampaň ručne a bez skriptov, môžete túto možnosť preskočiť kliknutím na tlačidlo Uložiť a pokračovať.
- Výpočet CPA – môžete nastaviť fixnú cenu za akvizíciu CPA, dynamicky ju vypočítať z ceny produktu alebo použiť hodnotu z produktového feedu. V predvolenom nastavení zvyčajne používame dynamicky vypočítanú CPA (napr. ako 20% z ceny produktu). Aké sú hodnoty CPA pre jednotlivé produkty, môžete skontrolovať v náhľade kliknutím na tlačidlo Obnoviť.
- Automatické zvýšenie rozpočtu – ak je táto možnosť vybratá, BlueWinston automaticky zvýši rozpočet v kampani o zadanú hodnotu, ak sa dosahuje ROAS a keď je priestor na zlepšenie.
- Vylúčenie produktov – ak vybratý tento script, BlueWinston automaticky pozastaví produkty, ak spĺňajú parametre nastavené v skripte (napr. produkt mal vyšší spend ako vypočítaná marža)
Toto je posledný krok v procese vytvárania Performance Max kampane. Assety a ďalšie nastavenia môžete upravovať priamo v službe Google Ads po nahratí kampane z BlueWinstonu do Google Ads.
Intenzívne pracujeme na tom, aby sme v BlueWinstone do tvorby Performance Max kampaní zahrnuli aj ďalšie možnosti, ktoré môžete očakávať v priebehu nasledujúcich mesiacov. Hneď ako implementujeme ďalšie nastavenia, budete o tom informovaní prostredníctvom nášho mesačného newslettera.
Zároveň vám odporúčame, aby ste si v BlueWinstone vytvorili viacero typov kampaní, pretože sa dopĺňajú a môžete tak dosahovať lepšie výsledky a pokryť viac priestoru v online reklame Google.