Ako vytvoriť PMax kampaň len s produktami?

Medzi PPC špecialistami je aktuálne pomerne živá diskusia ako vytvoriť Performance Max kampane, ktoré majú len produkty a neobsahujú podklady (texty, obrázky, videá…). V tomto článku si povieme kedy je vhodné vytvoriť takúto kampaň a ako to nastavíte v BlueWinstone.

Prečo vytvoriť Performance Max kampane len s produktami?

Pre Performance Max kampaň, ktorá obsahuje len produkty a neobsahuje ďalšie podklady sa používa aj názov Feed – only Performance Max kampaň alebo Shopping – only Performance Max kampaň. To znamená, že obsahuje len produkty z Merchantu a nič viac.

Výhodou takejto kampane je to, že sa zameriate na inzerciu produktov v Shopping reklamách. A teda môžete získať vyšší výkon z kampane, lebo neinzerujete v ostatných Google sieťach.

Kedy je vhodné použiť PMax kampaň len s produktami?

1. Tento typ PMax kampane je vhodný vtedy keď nemáte kvalitné obrázky a videá a chcete spustiť PMax kampaň čo najskôr.

2. Ide o perfektnú kampaň keď chcete inzerovať len v Shopping reklamách a nezaujíma vás inzercia v ostatných Google sieťach (napr. Obsahová sieť, Youtube).

3. Tento typ PMax kampane je vhodný pre pokročilých špecialistov, ktorí majú spustené samostatné kampane v Obsahovej sieti, na Youtube a v ďalších Google sieťach.

Ako vytvoriť PMax kampaň len s produktami?

V BlueWinstone môžete vytvoriť PMax kampaň len s produktami veľmi jednoducho a to tak, že vypnete tvorbu podkladov v nastaveniach PMax kampane.

Najskôr si vytvoríte skupinu podkladov, následne kliknete na Edit assets a vyberiete, aby sa nepoužívali podklady (Use assets OFF).

Následne sa vytvorí PMax kampaň, ktorá bude obsahovať produkty, ale nebude obsahovať ďalšie podklady. To znamená, že produkty sa budú inzerovať len v Shopping časti v Google vyhľadávaní.

Záver a zhrnutie

Stručne sme si povedali kedy je vhodné spustiť PMax kampane bez produktov a ako takéto kampane nastaviť cez BlueWinston. Takéto kampane môžu prinášať vyšší výkon lebo sú zamerané len na Shopping reklamy v Google vyhľadávaní.

Treba to však testovať, lebo v niektorých prípadoch môže tento typ kampaní mať horšie výsledky v porovnaní s PMax kampaňami s podkladmi (texty, obrázky, videá). V tomto prípade Google automaticky inzeruje produkty vo všetkých Google sieťach, podľa vybranej bidding stratégie.

Prípadne ak už používate podklady a PMax kampaň má nízky výkon, môžete tlačidlom v nastaveniach kampane v BlueWinstone vypnúť používanie podkladov a zamerať svoju inzerciu len na Shopping reklamy. Následne si môžete porovnať výkon kampane s podkladmi a bez nich.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.