Ako vytvoriť ziskové produktové textové reklamy pre Google vyhľadávanie

Produktové kampane sú základný typ kampaní tvorených v BlueWinston. Automatizované kampane sú tvorené z XML produktového data feedu a sú používané v Google textovom vyhľadávaní.

V BlueWinston môžete vytvoriť tieto typy produktových kampaní z XML feedu:

  1. Ako vytvoriť produktové kampane (vyskúšajte produktové textové reklamy)
  2. Ako vytvoriť Produktové DSA kampane (vyskúšajte dynamické reklamy na produkty)
  3. Ako vytvoriť Produktovo-skupinové kampane (vyskúšajte reklamy na skupiny produktov)
  4. Ako vytvoriť Produktové non-brand kampane
  5. Ako vytvoriť Inteligentné Google Nákupy (vyskúšajte Inteligentné Google Nákupy)

 

V tomto článku si povieme, ako tvoriť produktové kampane.
Budeme písať o týchto krokoch (môžete si vybrať konkrétny krok, o ktorom chcete čítať)

  1. Názov kampane a zdrojový súbor (XML feed)
  2. Namapovanie tagov a filtre
  3. Location
  4. Tvorba kľúčových slov skracovaním a kombináciou tagov
  5. Tvorba reklám, rozšírenia reklám (sitelinky, callouty) 
  6. Nastavenie kampane (bidding, maxCPA, maxCPC)
  7. Automatizované skripty

1. Názov kampane a zdrojový súbor

Odporúčame použiť meno pre produktovú kampaň: BW (Produkt) – „názov vašej kampane“. V BlueWinstonovi môžete využiť klasický XML feed, ako aj pre cenové porovnávače alebo Google. Uistite sa, že feed obsahuje aspoň názov produktu, URL, cenu, výrobcu a kategóriu pre každý produkt.

campaign-name-source-file

 

2. Namapovanie tagov a filtre

V tomto kroku si môžete vybrať tagy z vášho XML feedu, ktorú použijete v BlueWInstonovi. Stlačením modrého tlačidla v pravom hornom rohu si môžete pozrieť náhľad tagov.

Tag-assignments

 

Môžete filtrovať podľa kategórií, výrobcov, ceny. Ak na ľavej strane nie je nič vybraté, budú využité všetky položky z pravej strany.

Category-Manufacturer-filters

Ak pridáte akékoľvek slová do kolonky „Zakázané slová v názvoch produktov“, tieto produkty nebudú v kampani použité.
Ak pridáte akékoľvek slovo do kolonky „Slová musia byť v názve produktu“, len produkty s týmito slovami budú v kampani použité.

3. Lokácia

Vyberte lokáciu a jazyky re vašu kampaň.

4. Kľúčové slová

Kľúčové slová v BlueWInstonovi môžete vytvárať dvoma spôsobmi:

a) Tvorba kľúčových slov skracovaní názvov produktov (svetovo unikátna metóda ako získať perfektné produktové long-tail kľúčové slová) funguje takto:

Product-campaign-truncating

 

Použite Skrátiť +1 podľa výrobcu (značky). Môžete použiť aj predložky alebo odstrániť niektoré slová. 
Per Partes – kľúčové slová budú zoradené postupne od najdlhšieho po najkratšie. Keď nájde BlueWinston vhodné kľúčové slová, nepoužije kratšiu verziu.

PPC špecialisti používajú skracovanie kľúčových slov pre väčšinu BlueWinston produktových kampaní, spolu s exaktnou a širokou úpravou zhody pre kľúčové slová.

b) Tvorbu kľúčových slov kombináciou tagov môžete vidieť tu:

Tag-combination-KWs-creation

Táto metóda tvorby kľúčových slov je vhodná pre batérie, zásobníky atď.

5. Tvorba reklám, reklamných rozšírení

Môžete vytvoriť vzor reklamy, ktorý použijete pre všetky vaše produkty. Ak to bude nutné, môžete použiť predĺženie Nadpisu 1 alebo odstránenie nadpisu, prípadne popisu.  Dôležité je pokryť všetky produkty (100%)- vytvoriť si môžete aj alternatívne vzory reklám.

Ad-patterns

Potom môžete pridať reklamné rozšírenia (sitelinky, callouty)– využiteľné sú z vášho Google Ads účtu alebo si vytvoríte nové. Na ľavo vidieť už vytvorené rozšírenia reklám z Google Ads, na pravej strane sú vybrané rozšírenia pre túto kampaň.

Ad-Extensions

 

6. Nastavenie kampane

V tejto časti nastavíte bidingovú stratégiu, maxCPA a maxCPC. Odporúčame počiatočné nastavenie:

Campaign-setting-maxCPC-maxCPA

7. Automatizované skripty

Toto sú skripty, ktoré väčšinou používame pre nové kampane:

Product-and-Group-campaign-1-Excluding-keywords-from-campaign-scripts

Ak by ste chceli využiť viacej skriptov (v Blue Winstonovi alebo v Google Ads, alebo vlastné skripty), pokojne nám napíšte a radi pomôžeme.

Ako vytvoriť iné typy BlueWinston produktových kampaní? 

  1. Produktové DSA kampane 
  2. Produktovo-skupinové kampane
  3. Produktové non-brand kampane

 

Pozrite sa na video tutoriály pre základné funkcie tu!

O autorovi/autorke:

Simona Pavelková
Account Manager a začínajúci PPC špecialista v BlueWinston. Rada sa dozvedám o najnovších informáciách v elektronickom obchode a službe Google Ads.