Ako zvýšiť mieru konverzií na vašom eshope?

Často za nami prichádzajú klienti s otázkou, ako by mohli zvýšiť mieru konverzií v ich elektronickom obchode. Aj pomocou tohto článku sa posnažíme poukázať na pár faktorov, ktoré môžu mieru konverzie výrazne ovplyvňovať. Čo teda implementovať do svojho elektronického obchodu, aby to viedlo k zvýšeniu predaja a nárastu zisku? Poukážeme na pár tipov, ktoré by mali priniesť žiadaný efekt.

Čo znamená miera konverzie?

Pod pojmom konverzia si môžeme predstaviť akúkoľvek akciu, ktorú návštevník na webe vykoná. Môže to byť napríklad zanechanie recenzie, komentára, prehliadanie jednotlivých kategórií v menu, vloženie produktu do košíka a podobne. V súvislosti s elektronickým obchodom je však najdôležitejšou konverziou samotný nákup produktu. Miera konverzie teda znamená percentuálny podiel návštevníkov stránky, ktorí úspešne dokončia nákup.

Ako dosiahnuť vyššiu mieru konverzií?

Poradíme vám zopár tipov, ktoré môžu pomôcť zvýšiť predaj vo vašom elektronickom obchode. Nebude sa pritom meniť počet produktov v eshope, ani zvyšovať váš stanovený marketingový rozpočet. Váš web musí byť pre zákazníka atraktívny, zaujímavý a najmä prehľadný. Zákazník musí byť schopný nájsť to, čo hľadá v čo najkratšom čase, inak web môže rýchlo opustiť. Je veľmi dôležité, aby bol váš elektronický obchod schopný premeniť bežného návštevníka stránky na zákazníka. V Ideálnom prípade lojálneho a pravidelne nakupujúceho.

Našich 5 tipov pre zvýšenie miery konverzie

Pridajte CTA tlačidlá a online podporu, ktorá by mala byť schopná návštevníkom webu odpovedať 24/7. Problém nastáva vtedy, ak je návštevník na webe dezorientovaný, nevie nájsť čo hľadá alebo má otázky, ktoré mu nemá kto zodpovedať. Pre tieto prípady by mal byť k dispozícii online chat alebo minimálne CTA tlačidlá odkazujúce na telefonický alebo emailový kontakt. Návštevník, ktorému sa nevenuje pozornosť a ostáva ignorovaný, odchádza z elektronického obchodu takmer okamžite. Odporúčame mať spustený Livechat iba vtedy, ak môžete odpovedať.

Upresnite informácie o vašich produktoch a dbajte na ich peknú prezentáciu, ktorá zalichotí oku návštevníka stránky. Napíšte pre každý produkt jedinečný popis, ktorý zaujme a zároveň poskytne všetky potrebné informácie. Podrobne vysvetlite, aké sú prepravné a platobné podmienky pri kúpe produktu, nezabudnite ani poskytnúť zákazníkovi informácie o možnosti reklamácie. Ak predávate produkty, ktoré sú zložitejšie na používanie, pridajte k nim videotutoriály alebo aspoň obrázkové návody.

Implementujte remarketingovú stratégiu, ktorá zacieli na návštevníkov webu, ktorý si v minulosti prehliadali niektorý z vašich produktov alebo uskutočnili akúkoľvek inú mikrokonverziu. Týmto návštevníkom treba venovať obzvlášť veľkú pozornosť a produkty im vhodne pripomínať. Zvyšuje to šancu opätovného návratu na vašu stránku aj s uskutočnením predtým odloženého nákupu.

Uverejnite recenzie produktov na vašom eshope, ktoré je najlepšie pridať priamo pod produkt, ktorý si potenciálny zákazník prezerá. Recenzie a reálne skúsenosti vašich zákazníkov môžete uverejniť aj v samostatnej kategórií, avšak dbajte na to, aby bola pre návštevníka webu viditeľná. Práve dobré skúsenosti pomôžu presvedčiť spotrebiteľa, aby si daný produkt zakúpil a urýchľuje to jeho rozhodovací proces.

Zvýšte návštevnosť svojho webu napríklad písaním blogu. Treba však dať pozor, aby témy súviseli s produktmi, ktoré ponúkate. Vďaka zaujímavým článkom, ktoré pritiahnu návštevníkov si dlhšie udržíte ich pozornosť a po prečítaní by ste ich mali motivovať ku kúpe produktu, ktorému ste sa v článku venovali. Tento obsah je ľahko šíriteľný aj na sociálnych sieťach. Práve komunikácia firmy na sociálnych sieťach buduje u svojich zákazníkov sociálnu dôveru a môže ich presvedčiť o tom, že ste pre nich správnou voľbou.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.