ANAG: Ako sme dosiahli 1700% ROAS z BlueWinston kampaní

ANAG – vydavateľská a vzdelávacia spoločnosť ANAG pôsobí na českom trhu od roku 1990. Usporadúva odborné semináre a vydáva odborné publikácie a časopisy. Produkty spoločnosti ANAG nájdete hlavne v oblastiach: práca, mzdy, poistenie, ekonomika, dane, účtovníctvo, personalistika, pracovné a obchodné právo.

Problém, ktorý sme chceli vyriešiť

Chceli sme pomocou PPC nástroja BlueWinston zautomatizovať inzerciu na knižky. Vytvorili sme kľúčové slová a reklamy z produktových názvov z XML feedu. Tiež sme spustili aj produktovú DSA kampaň, aby sme pokryli rôzne hľadané výrazy. Kampane sme spustili pre Google vyhľadávanie.

Ako BlueWinston pomohol?

Po otestovaní viacerých typov kampaní v BlueWinstone, sme sa rozhodli pre tieto typy kampaní:

  • Produktová DSA kampaň

  • Produktová textová remarketingová kampaň

  • Kampaň pre autorov

1. Produktová DSA kampaň

Táto kampaň nám prináša dlhodobo najlepšie výsledky zo všetkých BlueWinston kampaní. Vďaka tejto kampani sa zobrazuje reklama na rôzne hľadané výrazy, Google spáruje daný hľadaný výraz s konkrétnym produktom a po prekliku sa užívateľ dostane na daný produkt.

Filtrovanie produktov

Do kampane vyberáme len produkty z určitých kategórií. Takto vylúčime niektoré produkty a teda kredit míňame len na presne vybraté produkty, ktoré chceme inzerovať.

Bidding stratégia a automatické scripty

Aktuálne používame bidding stratégiu Maximalizovať konverzie, aby sme z daného rozpočtu získali čo najviac konverzií. Zároveň používame automatizované scripty, aby sme optimalizovali kampane. Scripty nám napríklad vylučujú hľadané výrazy, ktoré mali viac ako 100 preklikov, CTR menšie ako 1% a žiadne konverzie.

image

Reklamy

V DSA reklamách Google automaticky vkladá názov produktu do nadpisu, v BlueWinstone si vieme upraviť popisy v reklamách. Tiež vkladáme presný obrázok produktu z XML feedu.

Produktová DSA kampaň priniesla za posledných 30 dní => 2886% ROAS

2. Produktová textová remarketingová kampaň

Táto kampaň je zameraná na vybrané remarketingové publiká, teda pre užívateľov, ktorí už poznajú Anag.cz a vracajú sa znova k tomuto eshopu.

Priamo v kampani sa dá vybrať remarketingové publikum z Google Ads:

BlueWinston automaticky vytvára kľúčové slová v presnej a frázovej zhode, a tiež vytvára aj reklamy pre každý jeden produkt v kampani.

Tiež tu používame zabudované scripty, napríklad, aby sme automaticky pridali do kampane kľúčové slová z hľadaných výrazov, ktoré mali aspoň 1 konverziu. Kampaň má pekný výkon, ale kedže ide o remarketingovú kampaň, tak nemá veľa preklikov.

Produktová textová remarketingová kampaň priniesla za posledných 30 dní => 1279% ROAS.

3. Kampaň pre autorov

Vytvorili sme automatizovanú textovú kampaň, kde tvoríme kľúčové slová pre jednotlivých autorov. Užívateľ sa tak dostane na všetky knižky od daného autora.

Pre tento typ kampane sme potrebovali vytvoriť špeciálny feed. Najskôr sme vytvorili Google sheet a do neho sme doplnili názvy autorov a URL linky na ich knižky. Z Google sheetu sme vytvorili XML feed.

V BlueWinstone sme pre každého autora vytvorili kľúčové slová, s prefixami, aj bez prefixov.

Napríklad:

[kniha petr beranek]

[knihy petr beranek]

[kniha beranek petr]

[knihy beranek petr]

[petr beranek]

[beranek petr]

Užívateľ sa dostane na všetky knihy od autora Petr Beránek.

Ako sa vyvíjal počet konverzií a ROAS?

Vždy keď sa spúšťajú nové kampane treba počítať s tým, že zo začiatku idú horšie a postupne ich treba ladiť. Postupne sa dá dopracovať k lepšej cene za jednu objednávku (CPA) a k vyššej výkonnosti (ROAS). Tu nevieme porovnať obdobie pred a po spustení BlueWinston kampaní, ale môžme vidieť ako sa vyvíjal výkon kampaní, vďaka optimalizácii zo strany PPC špecialistu.

image

Ako môžete vidieť na grafoch, najlepšia výkonnosť bola v lete 2021, teda v júli až v septembri. Následne vidíme pokles výkonnosti. Aktuálne v tomto mesiaci (február 2022) je výkonnosť okolo 1700%. V marci až apríli 2022 očakávame ROAS na úrovni 1500 až 2000%. Celkovo máme doteraz ROAS 657%.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.