Čoraz viac predajcov prechádza na ecommerce a s ním spojenú online inzerciu svojich produktov. Najpoužívanejšou platformou pre takúto inzerciu je momentálne Google – prvé miesto, kam chodí väčšina zákazníkov v prípade, že hľadá nejaký produkt. Pozrite sa, ako môžete na tejto platforme čo najefektívnejšie inzerovať aj vy.
Spôsoby inzercie v Google Ads
Svoje produkty môžete v Googli momentálne inzerovať vo dvoch formátoch – reklamy v Nákupoch (Google Shopping Ads) a produktové textové reklamy (Product Text Ads). Reklamy v Nákupoch zobrazujú váš produkt v pomyselnom katalógu priamo vo Vyhľadávaní ako obrázok, meno produktu, cenu a odkaz na stránku s produktom vo vašom e-shope. Produktové reklamy na druhú stranu, nezobrazujú obrázok, ale popis produktu. Môžete ich obohatiť rôznymi rozšíreniami o ďalšie informácie.
Oba z formátov majú svoje výhody a prinášajú konverzie. Pracujú nezávisle a samostatne. Nekonkurujú si teda v aukcii a môžu sa vo Vyhľadávaní zobraziť naraz. Rozloženie je rôzne – niekedy sa zobrazí reklama v Nákupoch prvá, inokedy sa objaví na pravom boku a prvou medzi výsledkami vyhľadávania je produktová reklama.
Dokonca, podľa našej štúdie od BlueWinston.com v spolupráci s dátami od Google, zákazníci, ktorí uvideli oba formáty reklám naraz, boli až o 90% náchylnejší k návšteve a realizácii nákupu v e-shope.
Akú rolu v tom zohráva automatizácia?
O automatizácii je čím ďalej, tým viac počuť zo všetkých strán. Google ju intenzívne zapája do svojich procesov (už dnes máme plne automatizované Inteligentné reklamy v Nákupoch, či Inteligentné ponuky cien), siahajú po nej už aj malé spoločnosti.
Automatizácia procesov sa stáva dôležitou súčasťou našich každodenných životov. Podľa informácií z konferencie Google Marketing Live 2019 v San Franciscu, Google očakáva, že až 30% agentúr v najbližších rokoch zanikne z dôvodu, že neprešli na automatizáciu a nezefektívnili tak svoje procesy.
Z automatizácie vyplýva hneď niekoľko výhod:
- úspora času a s tým spojená úspora nákladov;
- možnosť poskytovať služby viacerým ľuďom, aj takým, ktorí by si to za iných okolností nemohli finančne dovoliť;
- zjednodušenie a zefektívnenie procesov;
- lepšie výsledky v inzercii;
- tvorba produktových reklám, ktorá by manuálne nebola možná.
Vlastníci e-shopov predávajú neraz stovky, tisíce či desaťtisíce produktov. Tým sa každodenne mení skladovosť, cena, či dostupnosť. Je teda potrebné, aby sa tieto údaje menili v reálnom čase aj v reklame, čo je manuálne pri väčšom množste produktov nemožné. Preto je potrebné využívanie produktového feedu, ktorý obsahuje vždy aktuálne informácie o produktoch vo vašom e-shope.
Inteligentné Nákupy (Smart Shopping) v Google
Inzerciu v Nákupoch automatizoval Google Inteligentnými nákupmi. Narozdiel od prvých, sú inteligentné kampane plne automatizované a vykonajú celú prácu za vás – vy len nahráte produktový feed do Google Obchodníckeho centra, ktoré máte prepojené s Google Ads a strojové učenie sa postará o zvyšok. Aj o nastavovanie optimálnych ponúk pre vaše reklamy, aby ste zaznamenali čo najväčší výkon.
Inteligentné nákupy používajú aj funkciu dynamického remarketingu, ktorý prispôsobuje reklamu pre opätovné oslovenie používateľov, ktorí už nejakým spôsobom interagovali s vašim e-shopom.
Pokiaľ využívate reklamy v Nákupoch, automatizácia je jednoduchá – stačí prepnúť na Inteligentné nákupy a ruky máte voľné.
A ako je to s produktovými textovými reklamami v Google?
Pri produktových textových kampaniach žiaľ Google takto ďaleko doposiaľ nezašiel a nie je možné automatizovať ich priamo cez Google Ads. To ale neznamená, že ich tvorbu nemôžete automatizovať vôbec! V prvom rade ale musíme rozlíšiť medzi tromi typmi produktových textových reklám:
Klasické produktové reklamy sa zameriavajú na zákazníka, ktorý vie, čo hľadá. Kľúčové slovo nahrádza čo najkonkrétnejší názov produktu, vrátane farby, modelu, typu… Po kliknutí na reklamu sa zákazník dostáva do e-shopu, na stránku s konkrétnym produktom, kde si ho môže okamžite zakúpiť.
Tento typ kampaní je vhodný pre zákazníkov, ktorí vyhľadávajú nejaký produkt no nevedia jeho špecifiká (farbu, model, typ…) alebo si chcú prezrieť viacero možností. Po kliknutí na reklamu sa používateľ dostane do e-shopu, na stránku s vyhľadávaním, kde si môže pozrieť ponuku daných produktov a vybrať si podľa svojich preferencií.
Napokon, dynamické reklamy vo Vyhľadávaní umožňujú inzerovať produkty, ktoré majú nízky objem vyhľadávania, teda nie sú na danom trhu moc známe a ľudia ich málo vyhľadávajú. Pri tvorbe takýchto reklám sa využíva Google Index a SEO sila produktových stránok v e-shope.
Kombináciou týchto troch typov kampaní docielite pokrytie všetkých vyhľadávacích dopytov v Google, ako znázorňuje aj graf.
Ako vidíte, tieto reklamy sú taktiež dôležité pre efektívne zviditeľnenie vašich produktov. Ich manuálna tvorba však môže byť pri veľkých množstvách produktov náročná, až nemožná. Aké sú teda možnosti? Nakoľko Google ešte neprišiel s možnosťou automatizácie pre takéto reklamy, je potrebné využívať nástroje tretích strán – napríklad aplikáciu BlueWinston. Aplikácia BlueWinston je nástroj, vďaka ktorému vytvoríte všetky spomenuté typy kampaní automaticky za 2 minúty a to len vďaka vášmu feedu s produktami.