Berlin Brands Group (BBG) – priekopník a líder v D2C biznise. Viac ako 10 rokov sa zameriava na vývoj, výrobu, distribúciu a marketing 45+ značiek.
“Prinášame radosť a pretvárame konvenčné riešenia. Od varenia, záhradkárstva, športovania až po zážitok z hudby a zariadenie domácností miliónov zákazníkov po celom svete.”
Cez BlueWinston bežia Produktové textové kampane pre produkty od značiek Electronic.star a Klarstein. BBG inzeruje cca 3300 produktov od značky Klarstein a cca 5000 produktov od značky Electronic.star.
Problém, ktorý v BBG potrebovali vyriešiť
Pre inzerciu cez Google Ads bolo potrebné vyriešiť automatizovanú inzerciu produktov do Google vyhľadávania. Ide o to, aby sa užívatelia dostali priamo na daný produkt na eshope.
Pre Klarstein a Electronic.star v BBG potrebovali jednoducho a rýchlo vytvoriť produktové textové kampane pre viacero krajín – Česká republika, Poľsko, Slovinsko, Bulharsko, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko a Rumunsko.
Ako BlueWinston pomohol?
Cez BlueWinston sme spustili niekoľko typov produktových textových kampaní. Pokrývajú všetky kľúčové slová, ktoré súvisia s danými produktami, či už dlhšie alebo kratšie kľúčové slová.
Cez BlueWinston sú spustené:
Produktové textové kampane – v tomto type kampane BlueWinston vytvoril kľúčové slová pre každý produkt, vrátane relevantných reklám pre každý produkt. V každej reklame sa automaticky aktualizuje cena produktu podľa eshopu. Užívateľ sa z Google vyhľadávania dostáva priamo na daný produkt na eshope.
Reklamy na skupiny produktov – BlueWinston vytvoril kľúčové slová vhodné pre viacero produktov a užívateľ sa dostáva na skupinu produktov na eshope. Takto vie BBG pokryť aj tie vyhľadávania, kde užívateľ nevie úplne presný názov produktu.
Produktové DSA kampane – niektoré produkty môžu užívatelia málo poznať a preto ich aj zriedkavo hľadajú cez Google vyhľadávanie. Len pre tieto produkty spustili v BGG produktové DSA kampane.
Luigi’s box kampane – v spolupráci s Luigi’s boxom získalo BBG výrazy, ktoré užívatelia hľadajú na danom eshope. Na tieto výrazy BBG spustili špeciálnu kampaň a tie výrazy sa inzerujú cez Google Ads.
Výsledky kampaní
Ako výsledok kampaní sme zobrali celé obdobie ako sú spustené kampane cez PPC nástroj BlueWinston a to od októbra 2019 do augusta 2023, čo sú takmer 4 roky.
Je vhodné si tu povedať, že niektoré kampane boli spustené skôr a niektoré neskôr. Tiež v prípade Chorvátska došlo v sledovanom období k zmene meny z HRK na EUR
Celková hodnota konverzií z BlueWinston kampaní je:
Electronic star | 1 078 000 € hodnota konverzií |
---|---|
Klarstein | 914 000 € hodnota konverzií |
Čo sa týka výkonu kampaní v zmysle ROAS, tu je to v každej krajine rôzne a závisí to od viacerých faktorov. Dlhodobý ROAS v jednotlivých krajinách je medzi 700 až 1200 %.
Vyjadrenie z BBG
“Kampane, ktoré máme spustené cez BlueWinston sú veľmi špecifické a zabezpečujú nám pokrytie long-tailových kľúčových slov, ktoré sa vytvárajú rôznymi kombináciami z názvov či skupín produktov. Vďaka nim vieme zbierať low hanging fruit a to takmer bez žiadnej výraznej optimalizácie.”
Zhrnutie a záver
Ako môžeme vidieť z výsledkov BlueWinston kampaní pre BBG (Electronic.star a Klarstein), má zmysel spustiť Produktové textové kampane, ktoré vedia dlhodobo fungovať podľa dát v XML feedoch. Popri textových kampaniach môžete mať súčasne spustené aj P.Max alebo Shopping kampane, lebo sa navzájom dopĺňajú a Google vyberá relevantnejšie reklamy.
Okrem BlueWinston skupina BBG používa od nás aj Shopping in EU CSS, ktoré im pomáha získať viac preklikov z Google Shopping a P.Max kampaní.