Best practices pre Nákupy Google

Ste predajcom a chceli by ste efektívne zviditeľniť Vaše produkty? Ak nie ste kreatívny typ človeka, nemusíte si lámať hlavu správnym obsahom textovej reklamy a použitím kľúčových slov.

Kampane v Nákupoch Google Vám pomôžu zostaviť optimálnu reklamu, ktorá bude mať okrem iného vo výsledku aj väčšiu návštevnosť Vašej stránky, či kvalifikovanejších potenciálnych zákazníkov. Čo pre to musíte spraviť? Stačí si vytvoriť jednoduchú databázu, inventár Vašich produktov, vo vašom Google Merchant centre.

Na rozdiel od kľúčových slov v klasických textových reklamách, používajú Nákupy Google Vami definované vlastnosti produktov. Hovoríme napríklad o identifikačnom čísle produktu, jeho názve, popise, kategórii, type, cene, výpredajovej cene… Všetky tieto údaje musia byť uvedené vo Vašej databáze v Merchant Center.

Už vieme, že v oblasti e-commerce sú Nákupy Google vďaka svojej jednoduchosti a širokému dosahu veľmi silným hráčom. Existujú nové prvky, ktorými si môžete Vašu kampaň prispôsobiť a spraviť ju tak účinnejšou. Spísali sme pre Vás niekoľko postupov, ktoré by ste vo Vašej nákupnej kampani nemali podceniť.

 

Udržiavanie databázy

Ako sme spomínali, Nákupy Google vychádzajú z Vašej osobnej databázy produktov. Najdôležitejšie je, aby boli vlastnosti produktov jednoznačne stanovené a zodpovedali ponuke na webovej stránke. Inak sa nimi Google nebude zaoberať. Spravovať Vašu databázu môžete buď manuálne, či s pomocou služieb alebo softvérov.

Pred tým, než vytvoríme prvú kampaň je potrebné uvedomiť si niekoľko špecifík tejto služby:

  • Na rozdiel od textových reklám, reklama cez Nákupy Google nevyužíva kľúčové slová pre určenie relevancie. Je fajn ak ich zahrniete v názve aj v popise, no konečná reklama bude vychádzať z údajov v databáze.
  • V Nákupoch Google sa môžu zobrazovať rôzne akcie. Ak doručujete tovar zdarma, alebo máte sezónny výpredaj, určite to uveďte.
  • Údaje v databáze musia presne zodpovedať Vašej ponuke na webovej stránke, inak ich Google nezobrazí. Opatrný treba byť najmä pri cenách.
  • Jedna databáza = jedna krajina. Ak chcete predávať vo viacerých krajinách, musíte viesť viacero databáz.
  • Rovnako ako pri akejkoľvek inej propagácii produktu, fotografie zohrávajú veľkú rolu. Uistite sa, že Váš produkt je jasne viditeľný, bez prehnaných efektov, či vodotlače.
  • Produkty musia odkazovať na existujúce stránky. V opačnom prípade ich Google nebude ukazovať.   

 

Vytvorenie nákupnej kampane

Keď už máte vyšperkovanú databázu a prepojené Google Ads s Merchant Center, môžete sa pustiť do kampaní. Je to jednoduché. Stačí si vybrať databázu a krajinu predaja.

Pre lepšiu organizáciu produktov využite Reklamné skupiny. Roztrieďte si Vaše produkty podľa značky, kategórie… Napríklad tak, ako to máte na webstránke. V ďalšom kroku uvidíte, ako si tým uľahčíte ďalšiu robotu. Ak už máte s Nákupmi Google dlhodobé skúsenosti, vytvorte špecifickú skupinu aj pre Vaše best-sellery. Ich reklama sa bude správať inak.

 

Tajomstvo naceňovania kampaní

Majte na vedomí, že správna stratégia naceňovania je kľúčová, priamo ovplyvňuje Vašu viditeľnosť.

Kde začať? Stanovte si svoje ciele a očakávania od kampane. Taktiež sumu, ktorú si môžete dovoliť utratiť na jednej reklame…

Naceňovať môžete jednotlivé produkty, alebo celé skupiny. Pri skupinách je to samozrejme jednoduchšie, no záleží na Vás. Začnite s nižšími sumami a sledujte ako sa správajú, keď sa začnú hromadiť dáta. Spôsob účtovania je pomocou ceny za preklik (PPC) – zaplatíte, keď na Vašu reklamu niekto klikne.

 

Pri naceňovaní kampaní sa môžete spoliehať na dva veľmi užitočné nástroje:

  • Geografický modifikátor cenových ponúk.

Vďaka tejto pomôcke sa investícia do reklamy zvýši v regióne, kde má vyšší potenciál a naopak zníži tam, kde potenciál nemá.

  • Metrika podielu zobrazení.

Táto metrika Vám ukáže, aký máte potenciálny nárast pre jednotlivé skupiny produktov a ako si vediete vzhľadom ku konkurencii.  Tiež Vám napovie, ako optimalizovať nastavenia pre Vaše reklamy, aby ste mali ešte väčší dosah.

 

Naviac, Google ponúka niekoľko ďalších prvkov pre ešte lepšiu stratégiu, ako napríklad negatívne kľúčové slová alebo cielené naceňovanie kampaní. Ten druhý je menej odporúčaný, nakoľko môže výrazne znížiť počet oslovených ľudí. V takom prípade skúste využiť remarketingové zoznamy pomocou možnosti Bid Only.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.